Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه به منظور حفاظت از کودکان و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه شد.

تد شیبان، معاون مدیر اجرایی یونیسف، اعلام کرد: “ما خواستار آتش‌بس فوری برای حمایت از کودکان غزه و تسهیل در ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم.” وی همچنین اشاره کرد که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۴ هزار کودک در جریان جنگ در غزه به شهادت رسیده‌اند.

شیبان افزود که وضعیت انسانی در غزه روز به روز وخیم‌تر می‌شود و شمار آوارگان به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است. وی همچنین بیان کرد که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که وارد نوار غزه می‌شوند، از ۱۰۰ کامیون در روز در ماه اوت به تنها ۱۵ کامیون در ماه سپتامبر کاهش یافته است. این موضوع به شدت بر مشکلات و رنج‌های مردم غزه افزوده است.

در همین راستا، کمیته نظارت بر پایبندی دولت‌ها به توافق حقوق کودکان در سازمان ملل تأکید کرد: “اسرائیل در نوار غزه مرتکب نقض‌های خطرناکی شده است که بر اساس معاهده جهانی حقوق کودکان، از بدترین موارد در تاریخ معاصر به‌شمار می‌آید. مرگ دلخراش کودکان در غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است و این حادثه به عنوان یک نقطه تاریک در تاریخ معاصر ما ثبت خواهد شد.”

این کمیته همچنین بر لزوم کمک فوری به هزاران کودک مجروح در غزه و تسهیل در خروج مجروحان تأکید کرد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.