Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

فاش شدن ماجرای انفجار پیجرها در لبنان

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳

رسانه‌های عبری جزئیاتی از نوع ماده‌ای که برای انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان استفاده شده بود، منتشر کردند.

این گزارش‌ها نشان می‌دهند که ماده منفجره‌ای که باعث انفجار پیجرها در لبنان شده است، ماده‌ای بسیار قوی و حساس به نام پینتریت (PETN) بوده است. این ماده یکی از قوی‌ترین و حساس‌ترین مواد منفجره در جهان به شمار می‌رود و به گرما و اصطکاک بسیار واکنش نشان می‌دهد، که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله لبنان که از شرکت تایوانی Gold Apollo سفارش داده شده بود، توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) با مقادیر کمی از این ماده منفجره تجهیز شده بودند. یک منبع امنیتی ارشد لبنان به رویترز گفت که حزب‌الله پنج هزار پیجر تایوانی مدل AP924 درخواست کرده بود که در بهار وارد لبنان شدند. این دستگاه‌ها تنها قابلیت دریافت پیام‌های متنی را دارند و برای ارتباطات تلفنی طراحی نشده‌اند.

دو منبع آشنا با عملیات حزب‌الله تأیید کردند که مبارزان این حزب از این دستگاه‌ها به عنوان ابزار ارتباطی ساده‌ای برای جلوگیری از ردیابی توسط سیستم‌های مکان‌یابی اسرائیل استفاده می‌کردند. با این حال، موساد در جریان تولید این دستگاه‌ها، آنها را به شکلی اصلاح کرده بود که مواد منفجره به طور مخفیانه در آن‌ها جاسازی شود. این مواد منفجره تنها با دریافت پیام رمزی فعال می‌شد که کشف آن بسیار دشوار بوده است.

به گفته منبع امنیتی، حدود سه هزار پیجر با دریافت پیام رمزگذاری شده به طور همزمان منفجر شدند. منبع دیگری به رویترز اطلاع داد که حدود سه گرم مواد منفجره در هر یک از این دستگاه‌های جدید جاسازی شده بود و حزب‌الله موفق به کشف این تله‌ها تا چندین ماه نشده بود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.