Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نجات کودک ۹ ساله هراتی از چنگ آدم‌ربایان توسط نیروهای امنیتی

خبرگزاری پیگرد: افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳

نیروهای امنیتی هرات با همکاری پولیس قندهار، موفق شدند امیرعلی، کودک ۹ ساله‌ای که ده روز پیش ربوده شده بود، از چنگ آدم‌ربایان آزاد کنند.

امیرعلی که هنگام رفتن به مکتب از نزدیکی خانه‌اش در ناحیه نهم شهر هرات ربوده شده بود، ابتدا به ولایت نیمروز و سپس به قندهار انتقال داده شده بود.

رازمحمد مدثر، آمر امنیت فرماندهی امنیه هرات، اعلام کرد که محل اختفای آدم‌ربایان پس از چند روز شناسایی شد و با همکاری مجاهدین قندهار، عملیات نجات با موفقیت انجام شد. در این عملیات سه نفر به اتهام آدم‌ربایی بازداشت شدند و امیرعلی سالم و بدون آسیب به خانواده‌اش بازگشت.

علی اکبر، پدر امیرعلی، در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت که آدم‌ربایان مبلغ ۳۵۰ هزار دالر به‌عنوان فدیه برای آزادی فرزندش طلب کرده بودند. با وجود تهدیدات شدید، او توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشت و نهایتاً تصمیم گرفت ماجرا را به نیروهای امنیتی گزارش دهد.

بر اساس گزارش پولیس، دو زن و یک مرد که به اتهام این آدم‌ربایی دستگیر شده‌اند، از ساکنان ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس هستند. این مرد به همراه دو همسرش نقشه این آدم‌ربایی را طراحی و اجرا کرده بود.

مسئولان امنیتی هرات تأکید کرده‌اند که این تنها مورد آدم‌ربایی در ماه‌های اخیر بوده و با سرکوب گروه‌های آدم‌ربا، آمار چنین جرایمی به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.