Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سازمان ملل: از هر ۱۰ زن در افغانستان ۷ نفر مشکلات روحی و روانی دارند

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه‌شنبه ۱۳ سنبله ۱۴۰۳

بخش زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که سلامت روان زنان در افغانستان به شدت وخیم شده و براساس نظرسنجی‌ها، از هر ۱۰ زن، ۷ نفر از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

بخش زنان سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۱۲ سنبله، در گزارشی اشاره کرده است که در ماه اپریل سال جاری، تقریباً از هر ۱۰ زن بررسی‌شده، ۷ نفر احساس اضطراب، انزوا و افسردگی «بد یا بسیار بد» را تجربه کرده‌اند.

طبق این گزارش، در نظرسنجی‌های متعددی که صورت گرفته، ۷۳ تا ۹۱ درصد از زنان پاسخ‌دهنده اعلام کرده‌اند که سلامت روانی‌شان به طور قابل توجهی بدتر شده است.

همچنین، شماری از زنان در نظرسنجی دیگری که در ماه اپریل ۲۰۲۴ انجام شده است، اذعان کرده‌اند که هنگام خارج شدن از خانه به تنهایی «اصلاً» احساس امنیت نمی‌کنند.

از سوی دیگر، در پرسش‌های مشابه که از مردان پرسیده شده، ۳۱ درصد گفته‌اند که احساس امنیت می‌کنند و ۶۳ درصد دیگر جواب داده‌اند که «تاحدودی» احساس امنیت می‌کنند.

سازمان ملل متحد تأکید کرده است که وضعیت زندگی زنان و دختران در افغانستان با نابرابری‌های جنسیتی تشدید شده و این وضعیت همچنان رو به وخامت است.

بیش از یک هزار روز است که زنان و دختران از رفتن به مکتب و دانشگاه توسط امارت اسلامی محروم شده‌اند. به تازگی، قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی حتی صدای زنان را «عورت» عنوان کرده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد پیش از این نیز اعلام کرده بود که محدودیت‌های اعمال‌شده بر زنان تأثیرات مخربی بر زندگی آنان در افغانستان داشته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.