Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حمله انتحاری در کابل…

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه شنبه ۱۳ سنبله ۱۴۰۳

شهر کابل، پایتخت افغانستان، عصر دیروز باردیگر شاهد یک حمله مرگبار انتحاری بود؛ حمله‌ای که سوالات و ابهامات بسیاری را درباره اهداف و قربانیان آن ایجاد کرده است.

حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر دیروز، ساکنان غرب کابل از وقوع انفجار در مقابل ساختمان لوی‌ حارنوالی، خبر دادند. این ساختمان در منطقه «قلعه‌ بختیار» در حوزه ششم شهر کابل و در امتداد جاده دارالامان قرار دارد.

لحظاتی پس از این انفجار، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله، وقوع آن را تأیید کرد، اما در مورد نوعیت و تلفات آن اطلاعاتی ارائه نکرد و گفت که جزئیات بعداً ارائه می‌شود. چند ساعت پس از حمله، خالد زدردان، سخنگوی پولیس کابل، اعلام کرد که این حمله «انتحاری» بوده و فرد مهاجم بمب همراه خود را منفجر کرده است.

او شمار کشته‌شدگان این حمله را شش نفر غیرنظامی به شمول یک زن اعلام کرد و گفت که ۱۳ نفر غیرنظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند. اما شماری از شاهدان عینی و منابع محلی می‌گویند که تعداد تلفات بیشتر از آنچه که امارت اسلامی اعلام کرده است و دست‌کم ۱۳ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

امارت اسلامی جزئیات دقیقی در مورد این حمله انتحاری ارائه نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که در حال تحقیق هستند. اما شاهدان عینی و منابع محلی به خبرنگار گفته‌اند که این حمله زمانی رخ داد که کارمندان اداره لوی حارنوالی در حال ترک این اداره بودند. منابع می‌گویند که هدف اصلی مهاجم انتحاری کارمندان این اداره بود، اما مشخص نیست که آیا فرد خاصی هدف قرار گرفته است یا خیر.

تصاویری که از قربانیان این حمله منتشر شده، نشان می‌دهد که اکثر آنان از ساکنان بدخشان و کارمندانی هستند که در زمان حکومت پیشین در اداره لوی حارنوالی استخدام شده بودند و پس از تسلط امارت اسلامی نیز کارشان را ادامه داده بودند. از جمله افرادی که هویت آن‌ها تا کنون شناسایی شده، می‌توان به حجت‌الله میرزایی، احمدامین ناصریار، الهام‌الدین یمین، وحیدالله و خیرالدین مظهری اشاره کرد.

با گذشت نزدیک به ۲۰ ساعت از این حمله، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.