Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سازمان جهانی صحت: بیش از ۲,۳۰۰ نفر در افغانستان در سال جاری بر اثر بیماری‌های حاد جان باخته‌اند

1 min read

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۹ سنبله ۱۴۰۳

سازمان جهانی صحت (WHO) گزارش داده که در سال جاری میلادی ۲،۳۱۹ نفر در افغانستان به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی، سرخکان، کانگو، دنگی، و ملاریا جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان در گزارشی که اواخر روز دوشنبه ۵ سنبله منتشر کرد، اعلام کرد که عفونت‌های حاد تنفسی (سینه‌وبغل) به‌تنهایی مسئول مرگ ۲،۰۶۷ نفر بوده‌اند. همچنین، بیش از ۸۶۵ هزار نفر در افغانستان به این بیماری‌ها مبتلا شده‌اند.

در این گزارش آمده است که تنها در ماه جولای ۲۰۲۴، مرگ ۲۰۹ کودک زیر پنج سال بر اثر بیماری‌های حاد تنفسی به ثبت رسیده که نشان‌دهنده افزایشی بیش از ۲۰ درصد نسبت به دوره‌های قبلی است. علاوه بر این، تاکنون در سال جاری ۴۲،۸۰۰ مورد مشکوک به سرخکان و ۱۸۸ مورد مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است. در همین مدت، ۷۷۱ مورد تب کانگو با ۶۳ مورد فوتی و همچنین بیش از ۳۴،۷۶۰ مورد مشکوک به ملاریا با یک مورد مرگ گزارش شده است. در مورد تب دنگی نیز ۳۹۷ مورد ثبت شده، اگرچه تلفات جانی ناشی از آن گزارش نشده است.

در حالی که این بیماری‌ها همچنان در حال گسترش هستند، برخی خانواده‌ها که کودکان‌شان از این بیماری‌ها رنج برده‌اند، به همراه کارکنان صحی تأکید می‌کنند که مبتلایان به این بیماری‌ها نیازمند تداوی جدی هستند. سازمان جهانی صحت نیز با نگرانی به افزایش این بیماری‌ها در افغانستان اشاره کرده و بر اهمیت اقدام‌های فوری و مؤثر در مبارزه با این وضعیت تأکید کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.