Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حمله مسلحانه به خبرنگار افغان در اسلام‌آباد؛ فدراسیون خبرنگاران خواستار اقدامات فوری شد.

خبرگزاری پیگرد:پاکستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۸ سنبله ۱۴۰۳

نصیراحمد بهروز، خبرنگار آواره افغان مقیم اسلام‌آباد، شب گذشته هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. این حادثه در محله بای‌پاس بهاره کهو رخ داد و بهروز از ضرب و شتم و تهدید با تفنگچه توسط دو فرد مسلح موتورسوار خبر داد.

به گفته آقای بهروز، مهاجمان در حال تلاش برای ربودن او بودند که با ایجاد سر و صدا، عابرین به کمکش شتافتند و مهاجمان با فرار از محل، موبایل وی را به سرقت بردند. یکی از عابرین با شماره ۱۵ پلیس اسلام‌آباد تماس گرفت و نیروهای پلیس به محل حادثه اعزام شدند، اما تاکنون هیچ پیشرفتی در شناسایی و دستگیری مهاجمان حاصل نشده است.

فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به این حادثه، از نیروهای امنیتی پاکستان خواسته است تا هرچه سریع‌تر عاملین این حمله را شناسایی و دستگیر کنند. در بیانیه‌ای از سوی فدراسیون آمده است: “این حمله نه تنها به نصیراحمد بهروز آسیب زده، بلکه نگرانی عمیق ما را از تکرار چنین حوادثی در میان خبرنگاران افغان افزایش داده است. ما خواستار اقدام فوری و قاطع نیروهای امنیتی پاکستان برای تأمین امنیت خبرنگاران و دستگیری مهاجمان هستیم.”

این حادثه در حالی رخ داده است که پیشتر، در تاریخ ۴ اپریل، یکی دیگر از خبرنگاران افغان در اسلام‌آباد هدف سوءقصد مسلحانه قرار گرفته و به شدت مجروح شده بود. فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید تأکید کرده است که امنیت خبرنگاران باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.