Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اخراج نخستین گروه مهاجران افغانستانی از آلمان پس از تسلط امارت اسلامی

1 min read

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۹ سنبله ۱۴۰۳

دولت فدرال آلمان برای اولین بار پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان در آگست ۲۰۲۱، شماری از مهاجران افغانستانی را به کشورشان بازگرداند. دفتر مطبوعات و اطلاعات دولت فدرال آلمان (BPA) روز جمعه، ۹ سنبله، از اخراج گروهی از اتباع افغانستان خبر داد.

به گفته استفن همبستریت، سخنگوی دولت آلمان، این نخستین موج اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور پس از روی کار آمدن امارتاسلامی. اگرچه تعداد دقیق این افراد اعلام نشده، اما تأیید شده است که این گروه صبح امروز از آلمان اخراج شده‌اند.

در بیانیه منتشرشده آمده است: «این اتباع افغانستان همگی مرتکب جرایمی شده بودند که موجب سلب حق اقامت آن‌ها در آلمان و اجرای حکم اخراج شده بود.»

دولت آلمان بار دیگر تأکید کرد که مهاجرانی که در این کشور مرتکب جرایم شده‌اند، به افغانستان بازگردانده خواهند شد. همبستریت همچنین اشاره کرد که شرایط در آلمان پیچیده است و انتظار دارد که شرکای منطقه‌ای در این زمینه با برلین همکاری کنند.

با این حال، در مورد نحوه هماهنگی برای بازگرداندن این مهاجران به افغانستان جزئیات بیشتری ارائه نشده است، به‌ویژه که آلمان هیچ نمایندگی سیاسی در افغانستان تحت کنترل طالبان ندارد.

تصمیم به اخراج مهاجران افغانستانی و سوری پس از حمله‌ای توسط یک شهروند افغانستانی به تجمع اسلام‌ستیزان در یکی از شهرهای آلمان و وقوع چندین رویداد مشابه دیگر گرفته شد. این تصمیم نشان‌دهنده رویکرد جدید دولت آلمان در قبال مهاجرانی است که درگیر فعالیت‌های مجرمانه شده‌اند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.