Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ذکیه خدادادی، نخستین مدال‌آور پارالمپیک افغانستان: یک موفقیت تاریخی در پاریس

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۹ سنبله ۱۴۰۳

ذکیه خدادادی، تکواندوکار برجسته افغانستان و عضو تیم مهاجرین کمیته بین‌المللی پارالمپیک، به یک موفقیت تاریخی دست یافت. او امروز، پنجشنبه هشتم سنبله، پس از پیروزی‌های ارزشمند در برابر حریفان خود از کیوبا و ترکیه و به دلیل عدم حضور حریف مراکشی‌اش به علت آسیب‌دیدگی، موفق به کسب نخستین مدال در تاریخ بازی‌های پارالمپیک برای افغانستان شد.

ذکیه با نمایش مهارت‌های برجسته و اراده‌ای آهنین، در تمام مراحل مسابقات به خوبی عمل کرد. او تنها در برابر حریف قدرتمند ازبکستان با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ شکست خورد که این شکست اندک او را از کسب مدال طلا بازداشت. با این حال، این شکست کوچک نتوانست از افتخارآفرینی او جلوگیری کند و او توانست با قدرت، مدال برنز را در وزن ۴۷ کیلوگرم تکواندو در بازی‌های پارالمپیک پاریس به دست آورد.

این دستاورد نه تنها برای ذکیه خدادادی بلکه برای جامعه افغانستانی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است، چرا که این نخستین باری است که یک ورزشکار افغانستانی موفق به کسب مدال در این سطح از مسابقات بین‌المللی شده است. موفقیت ذکیه نشان‌دهنده عزم و توانایی‌های بالای اوست و به عنوان نمادی از امید و قدرت برای دیگر ورزشکاران افغانستانی که در شرایط دشوار و چالش‌برانگیز تلاش می‌کنند، تلقی می‌شود

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.