Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

پاکستان به‌زودی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان فاقد مدرک را آغاز می‌کند.

1 min read

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۸ سنبله ۱۴۰۳

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، در دیدار با ایندریکا راتوات، معاون یوناما، تأکید کرد که هیچ‌کس بدون مدرک اقامت نمی‌تواند در پاکستان بماند.

طبق گزارش روزنامه دان، نقوی بر نقش سازمان ملل و جامعه جهانی در بازگشت مهاجران افغان تأکید کرد و گفت که در مرحله دوم، مهاجرانی که دارای کارت مخصوص شهروندان افغانستان (Afghan Citizen Card) هستند نیز اخراج خواهند شد.

آمار کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد نشان می‌دهد که حدود ۸۸۰ هزار افغان با کارت شهروندی افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند. دور اول اخراج مهاجران در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر را شامل شد.

ایندریکا راتوات اظهار داشت که سازمان ملل با طالبان برای بازگشت مهاجران همکاری نزدیک دارد. بر اساس آمار سازمان ملل، ۱.۳ میلیون مهاجر دیگر افغان با کارت‌های پی‌او‌آر در پاکستان حضور دارند که اعتبار آن‌ها به تازگی برای یک سال دیگر تمدید شده است. همچنین، حدود ۴۴ هزار افغان در پاکستان در بلاتکلیفی به سر می‌برند، در حالی که پرونده‌های مهاجرتی آن‌ها توسط کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، بریتانیا، کانادا و آلمان پذیرفته شده است.

وزیر داخله پاکستان همچنین اظهار داشت که تحریک طالبان پاکستان حملات خود را از خاک افغانستان سازماندهی می‌کند و این حملات باید متوقف شود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.