Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

پاکستان دو هزار کامیون حامل میوه و سبزیجات افغانستان را در مسیر پشاور متوقف کرد.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۸ سنبله ۱۴۰۳

در پی توقیف پیوسته کامیون‌های باربری حامل میوه تازه و سبزیجات افغانستان در مسیر تورخم-پشاور، سفارت کابل در اسلام‌آباد با انتشار بیانیه‌ای در ایکس خواستار رفع موانع تجاری بین دو کشور شده است.

در این بیانیه، سفارت مذکور تأکید کرده است که توقف این کامیون‌ها در فصل میوه تازه و سبزیجات، زیان‌های چندین میلیون دلاری را به تاجران افغان وارد کرده است.

براساس بیانیه سفارت، پس از چندین بار بسته شدن گذرگاه تورخم، این بار جاده جایگزین در منطقه “باگیاری” دره خیبر و جاده جمرود توسط گروه کوچکی مسدود شده است.

این سفارت اعلام کرده است که موضوع را بارها با مقامات پاکستانی در میان گذاشته و آن‌ها وعده داده‌اند که سریعاً به این مشکل رسیدگی کنند. اما تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

سفارت از حکومت پاکستان خواسته است که با جدیت بیشتری به این مسئله بپردازد تا تاجران و مردم عادی دو کشور از خسارت بیشتر مصون بمانند. همچنین تأکید کرده که طالبان آماده‌اند تا برای حل موانع تجاری به هر طریق ممکن همکاری کنند.

تنش‌ها و درگیری‌های گاه و بی‌گاه میان کابل و نیروهای نظامی پاکستان، باعث مسدود شدن گذرگاه‌ها و جاده‌ها شده و در نتیجه آن، تاجران افغان متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.