Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

گفتگو تنها راه‌حل برای بهبود روابط تیره میان کابل و اسلام‌آباد است

خبرگزاری پیگرد:پاکستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۴سنبله ۱۴۰۳

رئیس حزب «جماعت اسلامی پاکستان» در شهر پیشاور تأکید کرد که گفتگوهای معنادار تنها راه‌حل برای روابط تیره میان افغانستان و پاکستان است.

حافظ نعیم‌الرحمان، رئیس جماعت اسلامی پاکستان، در پیشاور، مرکز ایالت خیبرپختونخوا، به خبرنگاران گفت که حکومت طالبان باید اطمینان دهد که شبه‌نظامیان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد که روابط میان افغانستان و پاکستان به دلیل اقدامات دولت‌ها تیره شده، اما مردم دو کشور بیش از ۴۵ سال است که از یکدیگر حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش «داون نیوز»، نعیم‌الرحمان در این نشست خبری با اشاره به بودجه اختصاص‌یافته به عملیات نظامی ارتش پاکستان (عزم استحکام) علیه شبه‌نظامیان مخالف دولت تصریح کرد که جنگ راه‌حل مشکلات نیست. وی تأکید کرد که دولت پاکستان نمی‌تواند صلح را از طریق عملیات نظامی حفظ کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طی دو سال گذشته، روابط میان اسلام‌آباد و کابل به دلیل افزایش حملات مخالفان دولت پاکستان دچار تنش‌های شدیدی شده است. مقامات پاکستانی بارها اعلام کرده‌اند که حملاتی از خاک افغانستان علیه این کشور صورت می‌گیرد، اما حکومت طالبان همواره این ادعاها را رد کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.