Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های مرکز آسیا شد.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۴ سنبله ۱۴۰۳

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان با پیروزی ۱-۰ مقابل تیم قدرتمند ازبکستان، برای نخستین بار قهرمانی جام ملت‌های مرکز آسیا (کافا) را به دست آورد.

گل پیروزی‌بخش این بازی را عظم‌الدین حاجی‌زاده در دقیقه ۲۸ وارد دروازه ازبکستان کرد، تا تیم افغانستان با نمایشی بی‌نظیر و قدرتمند به قهرمانی برسد.

افغانستان با عبور از تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان در مرحله مقدماتی و کسب سه پیروزی متوالی، بدون دریافت حتی یک گل، به فینال رسید و با چهار گل زده و عملکرد دفاعی بی‌نقص، توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

ازبکستان نیز با شکست ایران و ترکمنستان در گروه «ب»، به فینال راه یافته بود. این مسابقه حساس و تاریخی امشب به میزبانی تاجیکستان برگزار شد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فوتبال افغانستان ثبت گردید.

ترکیب تیم افغانستان شامل بازیکنانی مانند حامد امیری، حسیب‌الله سادات، نوید محبوبی، نصیر احمد نوروزی، نویدالله سادات، آرش احمدی، ساحل سروری، ضمیر شجاع، یاسر صافی و عظم‌الدین حاجی‌زاده بود، که همگی تحت هدایت الیاس احمد منوچهر، سرمربی تیم، به میدان رفتند و نمایشی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشتند.

صفحه رسمی فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که تیم زیر ۱۷ سال این کشور با ثبت سه پیروزی پیاپی و سه کلین‌شیت، بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های شرکت‌کننده در مرکز آسیا به نمایش گذاشته است.

این موفقیت بزرگ در حالی به دست آمد که سال گذشته تیم زیر ۱۷ سال افغانستان به مقام سوم در همین رقابت‌ها دست یافته بود.

پیش‌تر، تیم ملی فوتسال افغانستان نیز با پیروزی ۵-۳ مقابل قرقیزستان در دیدار پلی‌آف انتخابی جام ملت‌های آسیا، برای نخستین بار به جام جهانی صعود کرده بود. دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر سال جاری با شرکت ۲۴ تیم در ازبکستان برگزار شود.

این قهرمانی افتخاری بزرگ برای فوتبال افغانستان است و نشان‌دهنده استعداد و توانایی‌های جوانان این کشور در عرصه ورزش‌های بین‌المللی است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.