Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

توافق جدید حکومت افغانستان با ازبکستان برای معرفی سفیر

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۴ سنبه ۱۴۰۳

وزارت خارجه حکومت سرپرست با تأیید خبر توافق میان کابل و تاشکند برای معرفی سفیر اعلام کرد که به‌زودی سفیر جدید افغانستان فعالیت خود را در ازبکستان آغاز خواهد کرد.

وزارت خارجه کشور اعلام کرد که «عبدالغفار تیروی» به عنوان سفیر جدید افغانستان در تاشکند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. «ذاکر جلالی»، مشاور وزیر خارجه طالبان، تأیید کرد که این توافق بین افغانستان و ازبکستان حاصل شده و سفیر جدید به زودی فعالیت خود را در تاشکند آغاز خواهد کرد.

جلالی همچنین اشاره کرد که مذاکراتی با چند کشور دیگر نیز برای ارتقای سطح روابط دیپلماتیک در جریان است. او افزود: «در سه سال گذشته، امارت اسلامی توانسته است خود را به عنوان یک نظام باثبات و قدرتمند به منطقه و جهان معرفی کند و روز به روز این واقعیت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. عبدالغفار تیروی نیز به زودی به عنوان سفیر در تاشکند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»

در این باره، «عبدالشکور دادرس»، تحلیلگر مسائل سیاسی، اظهار داشت: «کشورها برای جذب منافع و دوری از ضرر، به تعامل با یکدیگر می‌پردازند. آنها به دنبال منافع خود هستند و ما نیز منافع خود را دنبال می‌کنیم.»

هفته گذشته، «بدرالدین حقانی» به عنوان سفیر طالبان در امارات متحده عربی و «محمدالرحمان» به عنوان کاردار سفارت افغانستان در آستانه منصوب شدند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.