Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

جان باختن بیش از صد تن به شمول زنان و کودکان به اثر سرازیر شدن سیلاب ها در بغلان

خبرگزاری پیگرد:ولایت بغلان
نوشته شده توسط:فروزان سادات
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳

در پی سرازیر شدن سیلاب های مرگبار در چندین ولسوالی بغلان، تا کنون بیش از صد تن به شمول زنان و کودکان جان باخته و زخمی شده اند.

این ولسوالی ها که شامل برکه، نهرین، گذرگاه نور،  بغلان مرکزی و منطقه ای کرکر شهر پلخمری مرکز ولایت این ولایت میباشد پس از چاشت روز (جمعه، ۲۱ ثور) حوالی ساعت دو بعد از ظهر گواه سرازیر شدن سیلاب‌های ویران‌گر شده اند.

مسوولان در ولایت بغلان گفته اند، بیش از هزار منزل مسکونی، هزاران جریب زمین کشاورزی و صدها راس مواشی نیز در این سیلاب‌ها از بین رفته‌اند.

علم مجیدی سخن‌گوی والی بغلان به خبرگزاری پیگرد گفت: «تا اکنون آماری که به ما رسیده، شمار شهیدان به ۱۳۰ نفر می‌رسد و شمار زخمی‌ها تا ۱۰۰ نفر رسیده‌اند.»

در همین حال کسانی که بستگان شان را در سیلاب‌های روز (جمعه) از دست داده‌اند، به حالت نگرانی به سر برده و از دولت و نهاد های مدد رسان خواهان کمک و همکاری شده اند.
محمدکریم یکی از سیلاب‌زده‌های بغلان به خبرگزاری پی گرد گفت: «تا حال بسیاری جسدها پیدا نشده و عزیزان شان به دنبال پیدا کردن آن‌ها هستند. و ما تا هنوزبیش از بیست جسد را دفن کردیم.»هدایت الله همدرد رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان دربغلان در یک پیام صوتی اش به رسانه ها به نقل از شفاخانه ولایت بغلان گفت که تا کنون مرگ بیش از ده ها تن تایید شده است«اجساد حدود 50 قربانی این رویداد به شفاخانه ولایتی بغلان منتقل شده است.»به گفته مسوولان در شفاخانه ولایتی بغلان، این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش آن وجود دارد.شعیب یکی از سیلاب‌زده گان در بغلان مرکزی می‌گوید: «بیش از پنج‌صد خانه تخریب شده و تقریبن چهارصد نفر کشته یا زخمی شده‌اند.»او افزود که مردم به این سیلاب ها آماده گی نداشتند و پس از بارنده گی های شدید سیلاب های ناگهانی سرازیر شده و مردم آوراه و بی خانمان شده اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.