Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

برگزاری جشنواره ملی وعنعنوی گل زرد درولایت کاپیسا

خبرگزاری پیگرد _ ولایت کاپیسا
گزارش از: فرزادخموش
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳

جشنواره ملی وعنعنوی گل زرد با حضور وزیر اطلاعات و فرهنگ، معین فرهنگی و نشراتی وزارت، مسوولان ملکی و نظامی کاپیسا، فرهنگیان وشاعران ولایت مختلف کشور، علما، بزرگان و ادب دوستان در پارک شهرداری محمودراقی مرکز این ولایت برگزار گردید.

سخنرانان همایش بشمول وزیر اطلاعات و فرهنگ ،و والی کاپیسا پیرامون ارزشمندی و برگزاری همچو برنامه ها صحبت نموده و آنرا جهت همدلی و همبستگی میان اقوام و فرهنگیان افغانستان تاثیر گذار عنوان نمودند.

همچنان رئیس انجمن شعرا و نویسندگان کاپیسا و برخی از فرهنگیان درصحبت های شان گفتند که میله عنعنوی گل زرد از سالهای متمادی به این‌طرف بحیث جشنواره ملی وعنعنوی درموسم بهار برگزار می‌‌شود و بته های گل زرد که در حدود یک متر قد دارد عطرا گین بوده واین گلها از بدخشان به کاپیسا طی مهاجرت ها تکثیر شده و دردامنه ها، کنار زیارت ها، ورود خانه ملا خلیل حصه دوم کوهستان کاپیسا قد کشیده عطر افشانی می‌نمایند.

دربخش دوم این برنامه، شاعران کاپیسا و ولایات دیگر کشور هرکدام اشعار مناسبتی و حماسی خویش را پیرامون جشنواره ملی و عنعنوی گل زرد به خوانش گرفتند که رونق افزای محفل شده بود.

در اخیر تندیسی که از سوی رهبری اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان به پاس خدمات مولوی کریم الله وثیق رییس اطلاعات و فرهنگ تدارک دیده شده بود توسط قاری احسان الله بریال والی کاپیسا و حجت الله مجددی رییس اتحادیه  ژورنالیستان آزاد کشور برایش تفویض گردید.

قابل ذکر است که میله عنعنوی گل زرد در ساله از سوی انجمن شعرا ونویسندگان کاپیسا به همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ در سطح محلی برگزار میشد که امسال بگونه بزرگتر ازسوی ریاست اطلاعات و فرهنگ کاپیسا برگزار گردید.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.