Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سازمان ملل متحد ۳ میلیارد را  برای کمک های بشردوستانه درسال آینده میلادی به افغانستان درخواست نموده است

خبرگزاری پیگرد افغانستان
نوشته شده توسط:حامیه نادری
سه شنبه ۲۱ قوس ۱۴۰۲

اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارشی اظهارداشت برای فعالیت‌های بشردوستانه در شماری از کشورها از جمله افغانستان در سال 2024 میلادی به 46.4 میلیارد دلار کمک نیاز دارد.
بر اساس گزارش اوچا، افغانستان در میان پنج کشور جهان قرار دارد که مردم آن به بیشترین کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
سازمان ملل افزود سه میلیارد دلار برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان در سال آینده درخواست شده است.
گفته می‌شود که به دلیل کمبود بودجه در سال جاری، 10 میلیون نفر در افغانستان از کمک‌های غذایی طی ماه‌های می تا نوامبر محروم شده‌اند
«مارتین گریفیتس» هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید اظهارداشت اگر بودجه لازم برای سال آینده را دریافت نکنند، نمی‌توانند کمک‌های حیاتی به نیازمندان تهیه کنند.
وی افزود اگر کمک به افراد آسیب‌پذیر نرسد، آنها جان خود را از دست خواهند داد.
درهمین حال جوتا اورپیلینن کمیسر مشارکت‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا با تأکید بر ادامه اقدامات حیاتی این اتحادیه به افغانستان اظهار داشت که این اتحادیه پس از روی کار آمدن طالبان تاکنون 1.2 میلیارد یورو به افغانستان کمک کرده است.
وی خاطرنشان کرد: آخرین بسته کمکی اتحادیه اروپا به ارزش 142.8 میلیون یورو برای تقویت خدمات اساسی و حفظ معیشت مردم افغانستان در اواخر نوامبر سال جاری میلادی تصویب شده است.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرد: برای کمک به مرم افغانستان همچنان متعهد هستیم.
کمیسر مشارکت‌های بین المللی اتحادیه اروپا خبر داد برای رفع نیازهای اساسی در حال رشد مردم افغانستان اقدام حمایتی جدیدی را تدارک دیده است.
به‌گفته‌ی جوتا اورپیلینن، بسته 142.8 میلیون یورویی اتحادیه اروپا بر سلامت، تغذیه، آموزش، تأمین آب پاک شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان، دختران و جمعیت‌های آواره هزینه خواهد شد.
با وجود کمک‌های جهانی اما نهادهای امدادرسان اعلام کرده‌اند که با کمبود بودجه در افغانستان مواجه هستند.
 برنامه جهانی غذا نیز هفته گذشته اعلام کرد که طی شش ماه آینده برای کمک به 7 میلیون نفر در افغانستان به 840 میلیون دلار نیاز دارد.
هیئت «اتحادیه علمای جهان اسلام» نیز پیش‌تر در سفر به کابل تأکید کرد کمک به مردم افغانستان در شرایط کنونی واجب است.
دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل چندی قبل نیز گفته بود تعداد افراد نیازمند در افغانستان در مقایسه با پنج سال قبل حدود 350 درصد افزایش یافته است.
اوچا خاطرنشان کرده بود زوال اقتصادی، تغییرات آب‌وهوایی، گرسنگی و اثرات درگیری باعث افزایش افراد نیازمند در افغانستان شده‌اند.
براساس گزارش این دفتر سازمان ملل، در سال 2019 میلادی تعداد افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به 6.3 میلیون نفر می‌رسید.

در سال 2020 این رقم به 14 میلیون نفر، در سال 2021 به 18.4 میلیون نفر، در سال 2022 به 24.4 میلیون نفر و در سال جاری به 28.3 میلیون نفر افزایش یافته است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.