Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مکاتب افغان ترک در کشور بیش از پنجاه دانش آموز را فارغ داد !


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۷ قوس ۱۴۰۱

مکاتب افغان‌ ترک در کابل روز یک شنبه(۲۷،قوس) برای بیش از پنجاه دانش آموز پسرانه در مکاتب افغان ترک سند فراغت داد که در این فراغت شماری از مسوولان امارات اسلامی،مسوولان کشور ترکیه و خانواده ها این دانش آموزان اشتراک داشتند.

مسوولان در مکاتب افغان ترک روز یک شنبه(۲۷،قوس)در فراغت دانش آموزان در مکاتب افغان ترک میگویند:امروز بنیاد افغان ترک بیش پنجاه دانش آموز پسر پس از سپری کردن دوره تعلیمی شان از مکاتب افغان ترک فارغ گردیدند و سندهای فراغت شان بدست آوردند.

مسول بنیاد معارف ترکیه بیان داشت دانش آموزان امروز فارغ گردیند که علوم دینی و عصری را فرا گرفته اند، که این دانش آموزان همه آینده سازان افغانستان هستند و میتوانند روزی مصدر خدمت به کشورشان شوند.

از سوی هم شیخ حبیب الله آغا وزیر معارف امارت اسلامی گفت:امروز جایی بسیار خرسندی است که ما شاهد فراغت دانش آموزان از مکاتب افغان ترک هستیم و مکاتب افغان ترک در چندین ولایات مختلف افغانستان در عرصه تعلیم برای جوانان افغانستان فعالیت دارد.
و همچنان علاوه کرد:که چهل سال جنگ در افغانستان باعث گردید تا کشور از عرصه تعلیم عقب بماند و ما در تلاش این هستیم تا زمینه تعلیم را روز به روز در افغانستان گسترش بدهیم.

سرپرست معارف کشور بیان داشت:دانش آموزان که امروز فراغت شان را بدست آوردن آینده سازان کشور خود هستند و اینها میتوانند در عرصه های مختلف در کشور مصدر خدمت برای مردم و کشورشان باشند.
وی همچنان از بنیاد معارف کشور ترکیه خواست تا روابط خوبی با امارت اسلامی داشته باشند و در بخش های تعلیم مردم افغانستان تلاش زیادتر نمایند.

صالح ساغر رییس بنیاد معارف ترکیه درافغانستان همچنان گفت:در چنین شرایط دانش آموختگان سرمایه های مفید در افغانستان استند و باید همواره مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند تا جوانان در عرصه تعلیم با انگیره های بالا درس بخوانند و کشورشان را آباد نمایند.

وی همچنان از فراغت دانش آموزان ابراز خرسندی نموده گفت ما امیدوار هستیم تا زمینه تعلیم بیشتری برای مردم افغانستان ایجاد گردد .

مکاتب افغان ترک در کابل در حالی فراغت دانش آموزان خود را جشن گرفت که حدود بیش از یک سال میگذرد که درب مکاتب دخترانه در کشور بر روی دختران بسته است و خواست های متواتر مردم افغانستان این است تا درب مکاتب دخترانه نیز برروی دختران باز گردد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.