Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

از پنجاه مین شهادت علامه فیضانی قدردانی صورت گرفت!


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۷ قوس ۱۴۰۱

مسوولان کانون فرهنگی علامه فیضانی کنفرانس را پیرامون اصلاح فرد و جامعه از دیده گاه مکتب علامه فیضانی به مناسبت بزرگداشت از پنجاه مین سالروز و هفتمین بار زندانی شدن علامه فیضانی با حضور داشت مسوولان امارات اسلامی،علما، استادان پوهنتون و جوانان برگزار گردید .

عبدالباقی ایوبی ریس کانون فرهنگی علامه فیضانی امروز یک شنبه(۲۷،قوس)در روز گرامیداشت سالیاد علامه فیضانی گفت:هدف تجلیل از گرامیداشت از پنجاه مین سالیاد علامه فیضانی این است تا مردم افغانستان از شخصیت افکار و اندیشه علامه فیضانی آشنایی حاصل کنند.
علامه فیضانی شخصیت وطندوستی بود که در هر بهره و نابسامانی ها در افغانستان کشورش را ترک نکرد با وجودی که هفت بار  زندان را هم تجربه کرد.

اقای ایوبی افزود:علامه فیضانی در طول تمام عمر خود ۵۱ اثر علمی به جا گذاشته است که بعضی ازین اثرهای علمی خود را در زندان نوشته است.
ریس کانون فرهنگی علامه فیضانی در ادامه صحبت های خود بیان داشت:علامه فیضانی همیش در فکر ترقی و آبادانی کشورش بود و جوانان را تشویش به مطالعه میکرد و یگانه راه موفقیت کشورش را نیز اموختن تعلیم عنوان میکرد.
وی همچنان بیان داشت که گرامیداشت از علامه فیضانی در چندین ولایات افغانستان نیز تجلیل میگرد حتا در خارج از مرز ها ازین روز گرامیداشت میگردد.

از سوی هم محمد گل اکبری سرپرست نضهت اسلامی کانون علامه فیضانی گفت:علامه فیضانی کسی بود که همیش در تلاش شکوفایی در عرصه های مختلف بود تا بتواند با همان تجربیات اش کشورش و مردم اش را از جهل و نادانی آگاهی دهی بکند .
وی علاوه کرد علامه فیضانی فکر وسیع داشت به همین خاطر همه ساله ازین روز تجلیل میگردید.
و همیش در تلاش پیشرفت در تمام عرصه ها خصوصا در عرصه دینی بود وی میخواست تا دین اسلام را در سطح جهانی مروج کند اما وی را نگذاشتند و به شهادت رساندند.
وی همچنان بیان داشت که علامه فیضانی نه تنها که در افغانستان شناخته شده است حتی در خارج از کشور نیز هوادران خود را دارا میباشد

در همین حال خلیل الله ناصری ریس کمیته جوانان کانون فرهنگی علامه فیضانی گفت:هدف گرامیداشت این برنامه این بود تا مردم از افکار و اندیشه علامه فیضانی شناخت پیدا کنند تا مردم بتوانند از افکارشان بابت شکوفایی کشور استفاده نمایند.
آقای ناصری افزود:علامه فیضانی در طول عمر خود ۵۱ اثر علمی برجا گذاشته است که هفت بار در زمان شاه راهی زندان گردید که در آن زمان شاه ها نمیخواستند همچو شخصیت ها را در کشور داشته باشند.
آقای ناصری هدف ایجاد مکتب علامه فبضانی را آگاهی جوانان خواند و گفت علامه فیضانی  همیش برای جوانان زمینه مطالعه را مساعد میساخت تا کشور از تاریکی جهل رهایی یابد.

با این حال علامه فیضانی عالم متبحر مبارز و نویسنده ۵۱ اثر علمی دینی فلسفی و سیاسی کشور بود وی در سال( ۱۳۰۲، ه‍،ش)در ولایت هرات زاده شد وی اولین فردیست که در افغانستان قبل از به وجود آمدن احزاب سیاسی در مقابل مفکوره الحاد به مبارزه فرهنگی و علمی پرداخت و در راه الله (ج) به شهادت رسید.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.