Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تفاهم به ارزش ۱۷ میلیون دالر و ۱۲۰ هزار تن بازدید کننده در نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابو حنیفه!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش ،محمد محمدی
پنجشنبه ۱۷قوس۱۴۰۱

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابو حنیفه، بازرگانان و متشبثان به ارزش هفده میلیون دالر با کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان تفاهم کرده‌اند.مسوولان این اتاق شمار بازدیدکنندگان این نمایشگاه را ۱۲۰هزار تن اعلام کرده و افزوده اند که بازرگانان، صنعتکاران و متشبثان با ایران، ترکیه و پاکستان قراردادهای خوبی در زمینه صادرات فرآورده‌های داخلی کشور بسته‌اند.
اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌افزاید که بازرگانان، متشبثان و صنعتکاران در این نمایشگاه، بیش از ۳۵ میلیون افغانی فروشات داشته‌اند.
محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این باره می‌گوید: «ما در انتقال پول به بیرون از کشور مشکلات داریم. امیدواراستم که بانک‌های خصوصی در این عرصه توجه خاص کند.»
شفیق‌الله عطایی، رییس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «بازدیدکنندها داشتیم از کشورهای همسایه، از ایران، پاکستان و ترکیه. اینها در این نمایشگاه حضور به هم رساندند. هم در روزهای “بی‌تو‌بی” بودند و هم در جریان هفت روز با شرکت‌های افغانی ما که اینجا غرفه داشتن، نشست داشتند.»
از سویی دیگر ، برخی از شرکت کنندگان روایت های مختلفی از این نمایشگاه دارند

سید عتیق الله سادات هوفیانی ریس شرکت سنگ های قیمتی در افغانستان می‌گوید: «بیننده‌های بسیار زیاد داشت. به هزان نفر آمدند، دیدن کردند. وما توانستیم در اینجا اجناس خود را به نمایش بگذاریم و همچنان از امارت اسلامی می خواهیم تا زمینه برگزاری این چنین نمایشگاه ها را در بیرون از کشور نیز فراهم نماید.》
فریبا یکی دیگر از بانوان متشبث می گوید 《از پارسال تا کنون زنده گی مه  شاهد فراز نشیب های فروان بوده  از محدویت بر آموزش دخترانم تا آغاز کردن دو باره کار بار ازینکه توانستم درین نمایشگاه اشتراک کنم خیلی خوشحال هستم و امید وار هستم که امارت اسلامی زمینه های کاری و آموزشی بیشتری را فراهم کند .》
در نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابو حنیفه بیش از هفتصد شرکت در بخش‌های مختلف‌ اشتراک داشتند و فرآورده‌های داخلی کشور را به نمایش گذاشته بودند.
در پایان این نمایشگاه از حضور فعال برخی از شرکت‌ها قدردانی شد.
قابل یادآوری است که نمایشگاه هفت روزه ملی و بین‌المللی “امام ابو حنیفه” امروز (پنجشنبه) پایان یافت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.