Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سخنگوی امارت اسلامی:مخالفان اعدام از اسلام شناخت درست ندارند !

1 min read


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش محمد محمدی
پنجشنبه ۱۷قوس۱۴۰۱

به دنبال محکومیت گسترده تیرباران یک مرد در فراه ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در واکنشی گفته برخی کشورها و نهادها از افغانستان شناخت درستی ندارند.
ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید افغانستان یک کشور اسلامی است و کشورهایی که از مجازات اسلامی انتقاد می‌کنند یا معلومات ناقص دارند یا با اسلام مشکل دارند.
https://twitter.com/Zabehulah_M33/status/1600817969650507777?t=TjLlqCop7kFP3xcP5p3jkg&s=19

مسوولان امارت اسلامی روز چهارشنبه( ۱۶ قوس۱۴۰۱) یک مرد را در ولایت فراه تیرباران کردند و از مردم هم خواسته بودند که به تماشای آن بیایند.
امارت اسلامی گفته که این فرد متهم به قتل است  و پس از تاییدی ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر امارت،این فرد را پیش چشمان صد ها نفر در ولایت فراه با ضرب  گلوله قصاص کردن اند .
https://twitter.com/Zabehulah_M33/status/1600412615787675648?t=1xuLQx4o1692ZP6BISQD6A&s=19
مجاهد  گفته است «در تمام جهان حتی امریکا و اروپا مجازات اعدام وجود دارد.» او تصریح کرده که منتقدان در مورد اجرای مجازات اعدام نشان دهند این است که «بعضی از کشورها و نهادها هنوز هم مطالعه و معلومات شان در این خصوص نامکمل است و یا با اسلام مشکل دارند و به معتقدات، قوانین و مسایل داخلی مسلمانان احترام نمی گذارند.»
ذبیح الله مجاهد، انتقادها از مجازات اعدام را «مداخله در امور داخلی کشورها» خوانده است.
در هنگام تیرباران این شهروند در فراه، شمار زیادی از رهبران امارت اسلامی نیز حضور داشتند.
سازمان ملل با ابراز نگرانی از اعدام، خواهان توقف آن شده است. اما مقام‌های امارت اسلامی از اعدام‌ دفاع و حتی اجرای آن را تبریک به مدافعین حقوق بشر جهان گفته‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد، امروز پنجشنبه (۱۷ قوس۱۴۰۱ )در یک رشته توییت توضیح داده است که: «افغانستان یک کشور اسلامی است. بیش از ۹۹ درصد مردم آن مسلمان هستد و برای اجرای قوانین و نظام اسلامی فداکاری‌های زیادی کرده‌اند.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.