Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سه تیم از آسیا در مرحله حذفی جام جهانی قطر!

1 min read

خبرگزاری پیگرد جهان
گزارش، اجمل عمرزاده
شنبه۱۱قوس۱۴۰۱

بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر پایان یافت و مرحله یک هشتم نهایی با حضور سه تیم از آسیا از امروز آغاز می‌شود.
در ادامه بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر بازی‌های مرحله گروهی با صعود شانزده تیم به مرحله حذفی پایان یافت و مرحله یک هشتم نهایی امروز شنبه با انجام دو دیدار آغاز می‌شود.
بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۱۳ روز به این‌سو بین ۳۲ تیم در کشور قطر آغاز و ادامه دارد.
در ادامه این بازی‌ها سرنوشت ۱۶ تیم برای صعود به مرحله حذفی مشخص و ۱۶ تیم دیگر نیز حذف و به کشورهای خویش بازگشتند.
در گروهA که تیم‌های قطر، هلند، سنگال و اکوادور حضور داشتند، تیم‌های ملی فوتبال هلند و سنگال هرکدام با هفت و شش امتیاز به مرحله حذفی صعود کردند. تیم ملی فوتبال اکوادور با چهار امتیاز سوم و تیم ملی قطر بدون امتیاز در رده آخر قرار گرفتند و با این نتایج قطراولین میزبان جام جهانی لقب گرفت که ضعیف‌ترین نتایج را کسب کرده‌ است.
در گروه B تیم ملی فوتبال انگلیس با هفت امتیاز، تیم ملی فوتبال آمریکا با پنج امتیاز به ترتیب اول و دوم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته و تیم ملی ایران با سه امتیاز و تیم ملی ولز با یک امتیاز در رده آخر این گروه قرار گرفته و از صعود به مرحله بعدی باز ماندند.
از گروهC  تیم ملی فوتبال آرژانتین با شش امتیاز و تیم ملی لهستان با چهار امتیاز جواز حضور به مرحله بعدی را به دست آوردند و  تیم ملی مکزیک با چهار امتیاز و تیم عربستان با وجود برد غیرقابل پیش‌بینی مقابل آرژانتین با سه امتیاز نتوانستند جواز حضور به مرحله حذفی را بدست آورند.
در گروه D تیم پرستاره فرانسه با قبول شکست مقابل تونس در بازی سوم با شش امتیاز با عنوان تیم اول و تیم استرالیا یکی از نماینده‌های قاره آسیا با شش امتیاز و تفاضل گُل کمتر نسبت به فرانسه به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یافت و تیم.های تونس و دانمارک با چهار و یک امتیاز از گردونه‌ی رقابت حذف شدند.
گروه E که با حضور تیم‌های آلمان، اسپانیا، جاپان و کاستاریکا نماینده آسیا خوش درخشید و دور از انتظار توانست با شش امتیاز به عنوان تیم اول، تیم اسپانیا با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند و تیم آلمان با چهار امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به اسپانیا و تیم کاستاریکا نیز با سه امتیاز از صعود به مرحله حذفی بازماندند.
تیم پرستاره آلمان دومین جام جهانی متوالی است از که از گروه خود نمی‌تواند صعود کند.
صعود تیم ملی فوتبال جاپان در حالی رقم خورد که این تیم در گروه مرگ این جام جهانی قرار داشت که با پیروزی دو مدعی قهرمانی این تورنمت آلمان را حذف و اسپانیا را از صدرنشینی ناکام گذاشت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.
در گروه F که تیم ملی فوتبال مراکش شگفتی ساز شد با هفت امتیاز به عنوان تیم اول، کرواسی با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. اما دور از انتظار تیم ملی فوتبال بلژیک که به مقام سومی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسیده بود در مرحله گروهی همراه با تیم کانادا که بعد از ۳۶ سال توانسته بود جواز حضور را در جام جهانی کسب کند حذف شدند.
تیم پرستاره برازیل و تیم سوئیس در گروه G هر کدام با شش روانه‌ی دور بعدی شدند و تیم‌های کامرون و صربستان به ترتیب با چهار و یک امتیاز از گردونه‌ی این رقابت‌ها حذف شدند.
اما در گروه H صعود کره جنوبی یکی دیگر از نماینده‌های قاره آسیا به مرحله بعدی و حذف تیم پرستاره اروگوئه از شگفتی‌های دیگر جام جهانی بود.
در گروه آخر جام جهانی درعین ناباوری تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی مقابل پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.
در این گروه تیم ملی فوتبال پرتغال با شش امتیاز به عنوان تیم اول، کره جنوبی با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم روانه دور بعدی جام جهانی شدند.
تیم ملی فوتبال اروگوئه با چهار امتیاز و تیم غنا با سه امتیاز از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند.
البته کره جنوبی به عنوان سومین تیم آسیایی بعد از استرالیا و ژاپن جواز حضور در مرحله حذفی جام جهانی را کسب کرد.
این درحالی است که تاکنون هیچ‌گاه بیش از دو تیم آسیایی موفق به صعود از دوره گروهی جام جهانی نشده بود و در این جام جهانی برای اولین بار در تاریخ این تورنمنت بزرگ با حضور سه تیم آسیایی در مرحله یک هشتم نهایی سهم آسیا پربارتر ازهمیشه شده است.
در تمام بازی‌های مرحله گروهی هیچ یک از تیم ها نتوانستند هرسه بازی خویش را ببرند و ۹ امتیاز ممکن را بدست آورند.
تیم‌های حاضر در مرحله حذفی
هشت تیم از قاره اروپا، سه تیم از قاره آسیا، دو تیم از قاره آفریقا، دو تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از آمریکایی شمالی به مرحله بعد راه یافته‌اند و ناکامی تیم.های سایر مناطق باعث شد تا بعد از اروپا، آسیا با سه تیم بیشترین سهم را در این مرحله داشته باشد.
غایب بزرگ مرحله یک هشتم نهایی تیم ملی آلمان است. اما غیبت اروگوئه، دانمارک، ولز، بلژیک و مکزیک شاید برای بسیاری قابل پیش‌بینی نبوده است.
شگفتی مهم این جام جهانی علاوه بر حذف بزرگان فوتبال جهان، صدرنشینی ژاپن در گروه مرگ وهمچنان صعود کره جنوبی که تا بازی پایانی مرحله گروهی تنها یک امتیاز داشت.
آغاز مرحله حذفی
در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی قطر که قرار است امروز آغاز گردد تیم‌های هلند با آمریکا و آرژانتین لیونل مسی با استرالیا بازی کنند.
در این مرحله تیم های فرانسه با لهستان، انگلیس با سنگال، جاپان با کرواسی، مراکش با اسپانیا، پرتقال با سوئیس و برازیل با کره‌جنوبی به مصاف هم بروند و بعد از انجام این هشت بازی هشت تیم جواز حضور به مرحله یک چهارم نهایی را بدست آورده و هشت تیم دیگر از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف خواهند شد.
قابل یادآوری است که استفانی فراپارت داور ۳۸ ساله زن فرانسوی، اولین زنی بود که قضاوت یک بازی درمسابقات جام جهانی برعهده‌ داشت. این داور زن بازی آلمان و کاستاریکا را سوت زد و عملکرد بی نقصی نیز در این بازی داشت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.