Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نگرانی باشنده گان کشور از افزایش بهای مواد سوخت و ارتزاقی همزمان با فرا رسیدن زمستان!


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش:وحیده نیازی همت
شنبه ۱۲ قوس ۱۴۰۱

با  رسیدن فصل زمستان قیمت های مواد غذایی و سوخت در افغانستان افزایش یافته که بر مشکلات مردم این کشور که از قبل  اقتصاد ضعیف و بیکاری  دست و گریبان بودند، افزوده است، تا حدی که برخی از مردم می‌گویند که حتا توانایی خرید مواد غذایی و سوخت را به زمستان  هم ندارند.

این همه در حالی است که درآمد متوسط یک فرد در حدود ۱۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ هزار افغانی در یک ماه می‌باشد و شماری دیگر از مردم نمی توانند حتا همین قدر همه در ماه بدست بیاورند .

نصیر احمد،  باشندۀ کابل می‌گوید: من معلم هستم بدون  معاش ناچیز  کدام  درآمد  ديگه هم  ندارم مه نمیتوانم که به فصل زمستان مواد ارتزاقی و ذغال سنگ ،چوب بگیرم …. بگیرم.
همین گونه فضل الله یکی دیگر از باشنده گان که خود نیز قبلا  کارمند یکی از ادارات دولتی بود می گوید 《با سقوط جمهوریت من هم شغل خود را از دست داده ام و تاکنون بی کار هستم و این قیمتی حیران هستم که چی کار کنم. 》

پیش از این  نیز سازمان ملل متحد طی تیوتی گفته بود که افغانستان زمستان سختی را در پیشرو دارند این سازمان همچنان گفته که ۹۷ فیصد مردم افغانستان نمی توانند از سه وعده غذایی یک آن را هم به دست بیاورند .

لازم به ذکر است که به اثر تغیرات اقلیمی (حوادث طبیعی)، تاثیرات جنگ در کشور  اوکراین قیمت مواد غذایی و سوخت درسراسرجهان افزایش یافته است
افغانستان نیز از جمله کشور های می‌باشد که با مشکلات جدی کمبود غله جات،  سوخت رو به رو  است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.