Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت مالیه امارت اسلامی:در ده ماه گذشته ۵۸۹ میلیون افغانی از مالیه دهند گان کوچک جمع آوری کردیم !


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش، اجمل عمرزاده
چهارشنبه ۲قوس۱۴۰۱

ریاست عواید وزارت مالیه امارت اسلامی گفته که در ده ماه گذشته یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون افغانی از مالیه‌دهندگان کوچک مالیه جمع آوری کرده است.

پیشتر این اداره اعلام کرده بود که به منظور تشویق کسبه‌کاران و فروشندگان، مالیات بر این صنف را از ۱.۵ درصد به  ۰.۵ درصد کاهش داده است.

مرکز رسانه‌های حکومت سرپرست می ‌گوید باوجود این اقدام، میزان عواید این اداره از ناحیه مالیه دهندگان کوچک افزایش یافته است. تقوای کارمندان، مبارزه با فساد و گماشتن افراد مسلکی، دلیل اصلی این افزایش عنوان شده است.

پیش از این  شماری از دکانداران به ویژه در شهرهای بزرگ گفته بودند که مسئولاندر امارتاسلامی، به نام های مختلفی از آنان مالیه جمع‌آوری می‌کنند؛ آن هم در وضعیتی که بحران شدید مالی و اقتصادی گریبانگیر کشور است.

برخی از نهادهای و صاحبان شماری از کسب و کارها می‌گویند که افزایش بی‌رویه و سنگین مالیات فعالیت‌ها آنها را در استانه توقف و ورشکستگی کشانده است.

لازم به ذکر است که این اداره در وسط سال جاری خورشیدی هم گفته بود که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی تمامی سیستم‌های وزارت مالیه دوباره فعال شده و برای نخستین بار بودجه ملی از عواید داخلی ترتیب شده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.