Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

امارت اسلامی :تحقیقات در مورد چگونه‌گی تیرباران شدن مهاجران افغان در ایران ادامه دارد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
جمعه ۲۷ میزان ۱۴۰۳

پس از نشر گزارش‌ها مبنی بر این که از میان 300 مهاجر افغان که قصد سفر به ایران داشته‌اند، بیش از 250 تن آن‌ها از سوی نیروهای مرزی این کشور به در ساحه کلگان سیستان بلوچستان به قتل رسیده‌اند، حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی ، می‌گوید که تحقیقات هیأت ا.ا  در مورد چگونه‌گی تیرباران شدن مهاجران افغان از سوی نیروهای ایرانی ادامه دارد.

اقای فطرت امروز پنج‌شنبه، ۲۶ میزان، با فرستادن کلپ صوتی به آدرس خبرگزاری پیگرد گفته که نماینده‌گان وزارت‌های دفاع، سرحدات اقوام و قبایل و همچنان ریاست استخبارات اعضای این هیأت هستند.به گفته وی، این هیأت به‌زودی نتایج بررسی‌های خود را در مورد تیرباران شدن پناه‌جویان افغان در ایران همه‌ گانی خواهد کرد.براساسفته های آقای فطرت این هیأت از سوی ملا محمدابراهیم صدر، معین امنیتی وزارت امور داخله رهبری می‌شود.

با این حال این کشتار جمعی افغان‌ها با موج واکنش از سوی چهره‌های سیاسی کشورهای مختلف برخی از مدافعان حقوق بشر بین‌المللی، از جمله ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در افغانستان، روبه‌رو شده است.

پیش از این حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان، گفته که ادعای تیراندازی به مهاجران افغان توسط مرزبانان این کشور دروغ است.
اقای قمی افزود : «نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از منابع معتبر نشان می‌دهد که اخبار مربوط به جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.»
همزمان با این، شماری از اگاهان به این باورند که اقدام اخیر ایران در قبال مهاجران افغان روی روابط دو کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت .

سلیم پیگیر اگاه سیاسی در رابط گفت :《حکومت ایران باید بداند که افغان های که قصد داشتن به کشور تان را داشتن با کشتن ان تمام پرنسیپ ها و نورم های انسانی افغانی و بین اللملی را زیر پا گذاشته اید طبعیست که مناسباتی امروز داریم فردا نخواد داشتیم . 》
قابل ذکر است که به تازگی سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی ایران، از مردم این کشور خواسته است که هرگونه تجمع اتباع غیرمجاز را به پولیس گزارش دهند. آقای رضایی همچنین افزوده که خرید یا اجاره کارت بانکی، مسکن یا موتر نیز برای اتباع غیرمجاز غیرقانونی است.

More Stories

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.