Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

سیاستمدار و تاجر مسلمان هندی ترور شد

خبرگزاری پیگرد:جهان
سه‌شنبه ۲۴ میزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

بابا صدیقی، رئیس حزب کنگره ملی‌گرای هند و شهردار اسبق بمبئی، شنبه شب به ضرب گلوله کشته شد. او که از تاجران شناخته‌شده و سیاستمداران برجسته مسلمان هند بود، در مقابل دفتر پسرش، ذیشان صدیقی، هدف حمله سه مهاجم ناشناس قرار گرفت.

به گفته پلیس، مهاجمان ۲ تا ۶ گلوله به سمت او شلیک کردند و صدیقی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

پلیس دو مظنون را دستگیر کرده اما مهاجم سوم همچنان متواری است. این در حالی است که بابا صدیقی ۱۵ روز پیش از این حمله، تهدید به قتل شده بود و تدابیر امنیتی برای حفاظت از او افزایش یافته بود. رهبران احزاب مخالف دولت هند پس از این حادثه، انتقادات شدیدی را نسبت به تمهیدات امنیتی ایالت ماهاراشترا مطرح کردند.

پلیس همچنین اعلام کرد که گروه گانگستری لارنس بیشنوی، که سابقه تهدید سیاستمداران و هنرمندان مسلمان را دارد، پشت این ترور قرار دارد. بیشنوی که در زندان به سر می‌برد، همچنان باند خود را از داخل زندان هدایت می‌کند و اعضای باند او از خارج از کشور عملیات را اجرا می‌کنند.

بابا صدیقی چه کسی بود؟
بابا صدیقی، که اخیراً به حزب کنگره ملی‌گرای هند (NCP) پیوسته بود، پیش از این سه دوره به عنوان نماینده مجلس از منطقه بندرای شرقی انتخاب شده بود. او همچنین در اوایل دهه ۹۰ شهردار بمبئی بود و در دولت حزب ملی کنگره نیز سمت‌های مهمی همچون وزیر دولت ایالتی در امور مواد غذایی و دارو داشت.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.