Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اعدام دو شهروند افغان در ایران

خبرگزاری پیگرد:منطقه
شنبه ۱۴ میزان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد

سازمان حقوق بشر ایران گزارش داده است که مقامات این کشور، دست‌کم هفت زندانی، از جمله دو شهروند افغان، را در زندان قزلحصار کرج اعدام کرده‌اند. بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی این زندانیان را به اتهام‌های قتل، قاچاق مواد مخدر و تجاوز جنسی اعدام کرده است.

در اعلامیه‌ای که این سازمان روز شنبه، ۱۴ میزان، در شبکه اجتماعی اکس منتشر کرد، آمده است که در میان اعدام‌شدگان یک زن نیز وجود دارد. حکم اعدام این زندانیان در تاریخ چهارشنبه، ۱۱ میزان، اجرا شده است.

سازمان حقوق بشر ایران همچنین اذعان کرده است که از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی تاکنون، دست‌کم ۴۹۴ متهم در ایران اعدام شده‌اند. پیش از این، سازمان حقوق بشری حال‌وش در نهم میزان خبر داده بود که جمهوری اسلامی یک زندانی افغان را در زندان عمومی وکیل‌آباد مشهد اعدام کرده است. این سازمان اعلام کرد که حکم اعدام این مرد به‌صورت مخفی و بدون اطلاع خانواده‌اش اجرا شده است.

این در حالی است که سازمان حقوق بشر ایران مستقر در ناروی، همزمان با دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در ۲۶ سنبله، گزارش داده است که در دو سال اخیر، هزار و ۴۲۵ نفر در سراسر ایران اعدام شده‌اند. این سازمان خواستار توجه فوری جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری به این موضوع شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.