Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

دستاوردهای یک‌ساله وزارت معادن و پترولیم: توسعه معادن و ایجاد هزاران شغل.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳

در یک کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد، مسئولان وزارت معادن و پترولیم گزارشی از دستاوردهای یک‌ساله خود ارائه کردند. این گزارش شامل سروی معادن، دیجیتالی‌سازی نقشه‌های جیولوجیکی، ایجاد فرصت‌های شغلی و امضای قراردادهای جدید بود.

طی این مدت، ۶۴۷ ساحه معدنی در ۲۸ ولایت سروی شده و نقشه‌های جیولوجیکی با مقیاس‌های مختلف تا ۵۰ هزار دیجیتالی شده‌اند. این اقدامات به بهبود اطلاعات و داده‌های معدنی کمک شایانی کرده است.

همچنین، ۸۰ قرارداد معادن کوچک با سرمایه‌گذاران داخلی به امضا رسید و ۱۰ قرارداد لغو شد. در حال حاضر ۱۶۷ قرارداد معادن کوچک به ارزش ۱۰ میلیارد افغانی فعال هستند که هزاران شغل ایجاد کرده‌اند.

وزارت معادن ۵۲ جواز پروسس منرال‌ها را صادر کرده و با تدوین قوانین جدید، قاچاق و استخراج غیرقانونی سنگ‌های قیمتی را کاهش داده است.

از دیگر دستاوردها، سروی و تثبیت ۱۷۰۰ ساحه معدن زمرد در پنجشیر بود که ۵۷۵ اجازه‌نامه استخراج قانونی آن صادر شد و ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. همچنین، ۷۸ هزار قیراط زمرد به ارزش ۵.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

این وزارت همچنین قرارداد ۱۳ معدن بزرگ در ولایت‌های مختلف امضا کرد که برای هزاران نفر شغل فراهم کرده است. در حال حاضر ۱۲ پروژه مهم در ولایات مختلف تحت کار است و پروژه‌های جدید نیز در حال آغاز هستند.

در عرصه نفت و گاز، استخراج روزانه ۱۳۰۰ تن نفت خام از ۲۱ ساحه جریان دارد که حدود ۳ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند. همچنین، قرارداد حفاری چاه‌های گاز در جوزجان با یک شرکت ترکی امضا شد.

مسئولان اعلام کردند که قوانین جدید معادن و هایدروکربن‌ها تدوین و ارسال شده است و ۴۱ طرزالعمل در دست کار است. به علاوه، ۸ تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای داخلی و خارجی امضا شده و توسعه معادن از اولویت‌های سال جاری وزارت خواهد بود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.