Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف بر حمایت از آموزش دختران در افغانستان تاکید کرد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باردیگر بر حمایت از آموزش دختران در افغانستان تاکید کرده افزوده است که در سه سال گذشته ۱.۳ میلیون دختر از حق آموزش در این کشور محروم شده‌‌اند.

یونیسف روزچهارشنبه،۲۸سنبله با نشر بیانیه‌ی در شبکه اجتماعی ایکس گفته سه سال از ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان می‌گذرد.صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد افزوده است که با آغاز سال تحصیلی در برخی‌ ولایت‌های کشور بر علاوه ۳۸ هزار دختر حدود ۱.۵ میلیون دختر دیگر نیز تحت تاثیر قرار گرفته و نمی توانند به آموزش خود ادامه دهند.

به گفته این نهاد در حال حاضر ۲.۳ میلیون دختر در مکاتب ابتدایی افغانستان مصروف آموزش هستند.این در حالی است با گذشت سه سال خواست‌های بین‌المللی برای رفع محدودیت‌های آموزش در برابر دختران در افغانستان همچنان ادامه دارد.

به تاز‌گی سازمان دیدبان حقوق بشر با نشر گزارشی گفته که ممنوعیت‌ آموزش دختران در افغانستان بر تمام بخش‌های زندگی افغان‌ها تاثیر منفی گذاشته و پیامد‌‌های ناگوار اجتماعی، انکشافی و اقتصادی را برای آینده کشور به همراه دارد.

این سازمان تاکید کرده که دولت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی تاکنون نتوانسته‌‌اند که گام‌های معنادار را راستای رفع ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان بردارد.با این حال مقام‌های حکومت سرپرست همواره موضوع آموزش دختران و زنان را مسله داخلی عنوان کرده‌اند و گفته‌اند که در مورد آموزش دختران در کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.