Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

متقی: شماری از سفیران حکومت پیشین اموال سفارت‌خانه‌ها را به فروش رسانده‌اند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ کشور می‌گوید که شماری از سفیران حکومت پیشین افغانستان اموال برخی از سفارت‌خانه‌های کشور را به فروش رسانده‌اند.
آقای متقی امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی گفت: «خبر شدیم که در بعضی از سفارت‌خانه‌ها موتر و حتا قالین‌ها را فروخته‌اند.»
سرپرست وزارت خارجه‌ی مشخص نکرد که اموال سفارت‌‌خانه‌های افغانستان در کدام کشورها از سوی سفیران و دیپلمات‌های حکومت پیشین به فروش رسیده است.
او افزود که امارت اسلامی توانسته‌ است که اموال اکثریت سفارت‌خانه‌ها را «محفوظ» بدارد و تعداد «بسیار کمی مانده» که تلاش برای حفاظت آن‌ها نیز جریان دارد.
امارت اسلامی از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، در تلاش بوده‌اند که سفارت‌ها و قنسولگری‌های کشور را در کنترل خود درآورند.وزارت خارجه‌ افغانستان چندی پیش دیپلمات‌های حکومت پیشین در سفارت‌ها و قنسولگری‌های افغانستان در چندین کشور اروپایی را متهم به «فساد» و «عدم تعامل» با این وزارت کرد و اعلام کرد که اسناد و مدارک صادرشده از این نمایندگی‌ها را تأیید نمی‌کند.
در پی صدور این اعلامیه‌، سفارت‌های افغانستان در بریتانیا و ناروی اعلام کردند که فعالیت خود را متوقف و اموال و املاک سفارت را به کشور میزبان تسلیم می‌کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.