Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

راه اندازی نمایشگاه خیابانی هنر تحت عنوان” رشد و شگوفایی هنر وصنایع هنری” درشهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان…


خبرگزاری پیگرد:ولایت بدخشان
گزارش :شاهرخ سیرت
۲۱جدی ۱۴۰۰


کار گاه هنری کیهان نمایشگاه خیابانی را زیر نام” رشد و شگوفایی هنر و حمایت از صنایع هنری” راه اندازی نمود، فرهاد کیهان مسول نمایشگاه هنری کیهان منظور از این نمایشگاه را روی آوردن جوانان به صنایع هنری عنوان نموده و تاکید نمود که جوانان با علاقه خاص به این کار روی بیاورند تا این هنر زیبا را در بدخشان حفظ و زنده نگه دارند.

کیهان افزود” حکومت محلی و نهاد های حامی صنایع هنری باید زمینه به نمایش گذاشتن رسامی های شرعی و هنری خودرا نه تنها در بدخشان بلکه در سطح افغانستان و فراتر از آن به نمایش می گذارند مساعد نمایند.

معزالدین احمدی ریس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی ولایت بدخشان ضمن ستایش از نمایشگاه هنری کیهان گفت” ریاست اطلاعات و فرهنگ حامی جوانان صنعت کار است و تا حد توان آن ها را حمایت خواهد نمود.

طبق گفته های احمدی “تابلوهای که خلاف شرعیت اسلامی نباشد، حمایت و پشتیبانی میکنیم و از کاکردهای هنری کیهان که طی سال های مختلف به نمایش مناظر طبیعی بدخشان پرداخته بود قدر دانی و ستایش نمود.

در نمایشگاه خیابانی هنر، جوانان بی شماری ازاین نمایشگاه بازدید نموده و ابراز خرسندی نمودند.

یکی از نمونه های هنری کیهان،این بود که از قوطی های آب معدنی، کوچ و چوکی ساخته بودند که توجه اشتراک کننده هارا زیاد جلب نمود.

نهاد هنری کیهان بیش از ده سال در بخش های نقاشی،حکاکی، خطاطی و رسامی تجربه خود را به نمایش گذاشته و علاوه بر آن فراورده های طبیعی بدخشان را نیز در این نمایشگاه خیابانی به نمایش گذاشت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.