Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ادامه تعامل سازمان ملل با امارت اسلامی در افغانستان

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۱۱ سنبله ۱۴۰۳

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان به تعامل با دولت کابل برای تأمین حقوق بشر و برابری در افغانستان ادامه خواهد داد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در یک نشست خبری اظهار داشت که سازمان ملل به تعامل با تمامی ذینفعان در افغانستان، از جمله هییت حاکمه، ادامه خواهد داد. او همچنین تأکید کرد که هدف سازمان ملل تأمین حقوق بشر و برابری در این کشور است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که پیشتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتقاد از قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر هشدار داده بود که این قانون می‌تواند به روابط بین‌المللی کابل آسیب برساند. در واکنش به این موضع یوناما، وزارت امر به معروف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل تبلیغات منفی مداوم، این وزارت هیچ‌گونه حمایت و همکاری با یوناما نخواهد داشت و این دفتر را به عنوان یک جناح مخالف در نظر می‌گیرد.»

بیانیه وزارت امر به معروف همچنین افزود: «ما از سازمان‌های بین‌المللی، کشورها، و افرادی که از این قانون انتقاد کرده‌اند، می‌خواهیم که به ارزش‌های دینی مسلمانان احترام بگذارند و از انتقادات و اظهارات اهانت‌آمیز به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی خودداری کنند.»

در پاسخ به این پرسش که تصمیم کابل برای عدم همکاری چه تاثیری بر مأموریت یوناما در افغانستان خواهد داشت، دوجاریک اظهار داشت که سازمان ملل، طبق دستور شورای امنیت، به فعالیت‌های خود در افغانستان ادامه خواهد داد.

این موضع‌گیری سازمان ملل نشان‌دهنده تعهد این سازمان به ادامه تلاش‌ها برای حفظ حقوق بشر در افغانستان، علی‌رغم چالش‌ها و موانعی است که امارت اسلامی ایجاد کرده‌اند. تعاملات سازمان ملل با ا.ا.ا به منظور تسهیل کمک‌های بشردوستانه و حفظ ارتباط با جامعه بین‌المللی در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.