Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تکذیب خرید تجهیزات ضدهوایی از روسیه توسط حکومت سرپرست.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۱۱ سنبله ۱۴۰۳

وزارت دفاع حکومت افغانستان ادعای مذاکره کابل با مسکو برای خرید تجهیزات ضدهوایی از روسیه را رد کرد.

«عنایت‌الله خوارزمی»، سخنگوی وزارت دفاع، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر مذاکرات کابل با مسکو برای خرید تجهیزات ضدهوایی را تکذیب کرد. او در این پیام تأکید کرد که تا کنون هیچ‌گونه مذاکره‌ای با مقامات روسی در این خصوص صورت نگرفته است و اظهارات رئیس لجستیک وزارت دفاع ملی، عبدالبصیر «صابری»، تحریف شده است.

پیش از این، عبدالبصیر صابری در گفت‌وگویی با خبرگزاری «تاس» درباره تجهیزات نظامی ساخت روسیه که افغانستان به آن‌ها علاقه‌مند است، اظهار کرده بود که نیروهای طالبان به تجهیزات دفاع هوایی و کنترل فضای هوایی نیاز دارند، چرا که تجهیزات زمینی کافی در اختیار دارند. او همچنین اشاره کرده بود که امارت اسلامی در آینده قصد دارد تجهیزات ساخت روسیه را خریداری کند تا بتوانند یک سیستم دفاع هوایی ایجاد کنند.

اگرچه صابری در اظهارات خود هیچ اشاره‌ای به گفتگوهای مستقیم با مسکو نکرده بود، برخی رسانه‌ها با انعکاس این اظهارات مدعی شده بودند که امارت اسلامی در حال مذاکره با روسیه برای خرید تجهیزات ضدهوایی است.

با این حال، پیش از این «محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع، در یک نشست امنیتی اعلام کرده بود که نیروهای دفاعی افغان به‌زودی کنترل کامل حریم هوایی افغانستان را به دست خواهند گرفت. او همچنین تأکید کرده بود که نیروهای طالبان با استفاده از امکانات موجود، به هرگونه نقض حریم فضایی افغانستان واکنش نشان خواهند داد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.