Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آغاز کار دوباره پروژه تاپی در سال آینده آغاز میگردد…


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
۱۹جدی ۱۴۰۰

وزارت معادن و پطرولیم افغانستان از عملی شدن دوباره کار پروژه تاپی در سال آینده خبر میدهد!

شهاب الدین دلاور وزیر معادن و پترولیم افغانستان، امروز شنبه( ۱۸ جدی ) در دیدار با معاون وزیر خارجه کشور ترکمنستان روی موضوعات مرتبط با پروژه تاپی در افغانستان بحث و گفتگو کردند.

آقای دلاور افزود، ما چالش‌های امنیتی را در کشور حل نموده ایم و کشور ترکمنستان برای ما وعده یی همکاری و عملی ساختن  پروژه تاپی را داده اند

و همچنان وزیر معادن و پترولیم گفت با تحولات اخیر در کشور و  ۴۰ سال درگیری اکنون ما حکومت مستقل داریم و ما توان عملی کردن پروژه های بزرگ یی را در افغانستان داریم.
آقای دلاور تصریح کرد:با عملی شدن پروژه تاپی در افغانستان نه تنها برای ااین کشور تاثیر گذار است بلکه کشورهای پاکستان و هند نیز مهم است .
و همچنان در گذشته تنها در کشور پروژه های کوچک در کشور عملی میشود اما اکنون با روی کار آمدن امارات اسلامی در تلاش قرارداد استخراج معادن هستیم ..

از سویی هم معاون وزیر خارجه کشور ترکمنستان برای مردم افغانستان اطمینان داده است که کشورش آماده است تا در عملی کردن کار تاپی افغانستان را به صورت جدی حمایت نماید.

کارپروژه تاپی در حالی از سوی امارات اسلامی افغانستان صورت میگیرد که در حکومت گذشته بنابر مشکلات امنیتی برای مدتی متوقف شده بود و وزارت معادت و پطرولیم وعده باسازی دوباره را در سال آینده داده اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.