Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ویروس کرونا در بدخشان گسترش یافته است…


خبرگزاری پیگرد : ولایت بدخشان
گزارش :لیلما ناتوان
شنبه 18 جدی ۱۴۰۰

با مسدود شدن خدمات واقعه یابی و بستر سازی مریضان مصاب به ویروس کرونا در بدخشان مسوولان صحی برای شهر وندان آن ولایت خدمات سراپا و قرنطینه ای خانگی توصیه می کنند.
داکتر شاهد الله دانشی مسوول کتلوی و امراض ساری ریاست صحت عامه، بدخشان می گوید که باسرد شدن هوا در آن ولایت گسترش ویروس کوید۱۹ افزایش یافته است و از اینکه تمام سیستم های خدماتی واقعه یابی، تابستر سازی ویروس کرونا درآن ولایت نسبت نبود بودجه متوقف شده است، مریضان مصاب به این ویروس به معاینه خانه های شخصی مراجعه می کنند و خدمات سراپا را انجام می دهند.
دانشی افزود که تنها در بخش لابراتوار(PCR) شفاخانه ولایتی بدخشان مریضان انگشت شماری مراجعه می کنند و از نزد شان نمونه اخذ می شود اما به دلیل نبود خدمات، ارقام مبتلا به این مرض مشخص نیست و ثبت دفتر هم نمی شود.
مسوول کتلوی امراض ساری صحت عامۀ بدخشان افزود که ۹۵ هزار نفر در سراسر بدخشان واکسین کرونا را در یافت کرده اند.
او از شهروندان می خواهد که نظر به ضرورت، اشخاص مشکوک به این ویروس خدمات سرا پا انجام دهند و قرنطینه خانگی را نیز مرعات کنند تا از گسترش بیشتر آن در فصل سر ما جلو گیری به عمل آید.
یکتن از داکتران معالج می گوید که روزانه در معاینه خانه شخصی اش در ولسوالی جرم نزدیک به ده مریض را که علایم ویروس کرونا در آنان موجود بوده است تداوی می کند و به آنان قرنطینه خانگی را نیز توصیه می کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.