Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

امارت اسلامی  گزارش سیگار در مورد تجارت مواد مخدر در افغانستان را رد کرد

خبرگزاري پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط محمد محمدی
پنجشنبه ۱۸ اسد ۱۴۰۳

وزارت داخله حکومت سرپرست افغانستان  روز چهارشنبه گزارش تازه سیگار در مورد افزایش کشت و فروش مواد مخدر در افغانستان را بی‌اساس خواند.

سیگار در آخرین گزارش خود گفت که حکومت افغانستان در برابر ذخایر تریاک در افغانستان اقدامی نمی‌کند و قیمت این ماده مخدر دو برابر شده‌است.

مقام ها در ا.ا گفته که پس از به قدرت رسیدن در افغانستان  کشت، فروش و قاچاق مواد مخدر برای اولین بار از بین رفته است.در بیانیه وزارت داخله آمده است: «گزارش تازه سیگار بی‌اساس است.

برای اولین بار در چند دهه گذشته، پدیده مواد مخدر در سراسر کشور ریشه کن شده است.»وزارت داخله  گفت که به هیچکس اجازه کشت خشخاش را نخواهد داد.دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل در آخرین گزارش خود تایید کرد که میزان کشت خشخاش کاهش یافته است اما در مقابل تولید و فروش موادمخدر صنعتی مانند شیشه بالا رفته است.

سیگار امارت اسلامی را متهم کرده است که در برابر ذخایر تریاک موجود در افغانستان کاری انجام نداده است.این نهاد گفته که تاجران و دهقانان در ذخیره کردن تریاک و افزایش قیمت آن دست دارند.

به گفته سیگار، کشت خشخاش کاهش یافته اما در عوض ارزش تریاک نسبت به زمان صدور فرمان ممنوعیت کوکنار دو برابر شده است.پیش از این، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی از افغانستان نوشت که با افزایش بهای تریاک و دیگر موادمخدر، دهقانان افغان به دنبال کشت مخفی کوکنار اند.سیگار در افغانستان دفتر ندارد و این گزارش را بر بنیاد یافته‌های سازمان‌های دیگر، از جمله ملل متحد تهیه کرده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.