Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

کارشناسان ملل متحد خواهان پرداخت غرامت به قربانیان جنایات ارتش استرالیا در افغانستان شدند

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۱۸ اسد ۱۴۰۳

گروهی از کارشناسان ملل متحد از استرالیا خواستند به تعهدات خود برای پرداخت غرامت به قربانیان جنایات جنگی که توسط ارتش این کشور در افغانستان انجام شده است فورا عمل کند.

آنها پرداخت نشدن غرامت به خانواد‌ه‌های قربانیان را «غیرقابل قبول» خوانده‌اند.ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای افغانستان روز پنجشنبه ۱۸ اسد نسخه‌ای از بیانیه کارشناسان ملل متحد را در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اکس پخش کرد.

در بیانیه کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل آمده است که در سال ۲۰۲۰، یک تحقیق نظامی نشان داد که سربازان استرالیایی ۳۹ زندانی غیرمسلح را در افغانستان کشته‌اند و برخی از قربانیان قبل از کشته شدن شکنجه شده بودند.کارشناسان تاکید کرده‌اند که استرالیا براساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی باید به قربانیان غرامت بدهد.

نویسندگان بیانیه می‌گویند قوانین بین‌المللی استرالیا را ملزم می‌کند تا اقدامات توان‌بخشی شامل مراقبت‌های پزشکی و روانی، کمک‌های حقوقی و حمایت‌های آموزشی را برای خانواده‌های قربانیان ارائه کند.کارشناسان گفتند که «چالش‌هایی برای پرداخت غرامت با توجه به فضای سیاسی و امنیتی در افغانستان و فقدان روابط دیپولماتیک با امارت اسلامی وجود دارد، با این حال راه حل‌هایی برای تسهیل پرداخت غرامت وجود دارد.

ما برای این منظور کمک خود را ارائه می‌دهیم.»وزیر دفاع استرالیا در ماه جوزای سال گذشته گفت که کشورش به دنبال راهی برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان جنایات جنگی ادعایی در افغانستان است.
پارسال سخنگوی حکومت افغانستان  از بازرسان استرالیایی دعوت کرد که برای بررسی اتهامات جنایات جنگی توسط نیروهای آن کشور به افغانستان سفر کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.