Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

6 کیلو متر سرک در ولایت سمنگان ترمیم و جغل اندازی شد

1 min read

خبرگزاری پیگرد :ولایت سمنگان
نوشته شده توسط:فضل رحمان ساعی
سه شنبه ۱۹ سرطان ۱۴۰۳
6 کیلومتر سرک به کمک مالی برنامه توسعه سازمان ملل متحد یا (UNDP) به هزینه بیش از 6 ملیون افغانی در ولسوالی حضرت سلطان ولایت سمنگان افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

مولوی اختر محمد مصباح رئیس احیاء وانکشاف دهات سمنگان در مراسم افتتاح گفت که کار این پروژه سه ماه قبل ازطریق  موسسه رفاه اسلامی با با هماهنگی ریاست انکشاف دهات در قریه عرب کابلی بالا و کوکه بلاق پایین ولسوالی حضرت سلطان این ولایت آغاز گردیده بود، امروز مورد بهر برداری قرار گرفت.

به گفته نامبرده طول این سرک 6 کیلومتر، عرض آن 5 متر و ضخامت 15 سانتی  که در میسر این سرک یک پایه پلچک، و 58 متر دیوار استنادی به طور اساسی و پخته  ساخته شده است، که هزینه مجموعی این پروژه 6986148  افغانی  میباشد.

آقای مصباح افزود: درجریان کار پروژه متذکره روزانه 40 نفر کارگر مصروف کار بودند که برای هر کارگر ماهر مزد روزانه مبلغ 700 افغانی و برای کارگر غیرماهر روزانه مبلغ 450 افغانی پول نقد پرداخت می گردید.

رئیس احیا و انکشاف دهات هدف از ساخت  این پروژه را فراهم ساختن  فرصت های کاری کوتاه مدت  برای مردم به منظور امرار معاش و ارائه خدمات اولیه عاجل درمناطق روستایی وشهری عنوان کرد.

از سوی هم  محمد صدیق باشنده قریه کوکه بلاق پایین می گوید نیاز اساسی دریک جامعه سرک، کلینیک و مکتب میباشد. او گفت امروز بسیار خوشحالم که یکی از نیاز های اساسی قریه برطرف و شاهد افتتاح آن هستیم و همچنان برای تعداد از جوانان بیکار زمینه کار فراهم گردیده  که از تطبیق کننده و حکومت سپاس گزاری مینمایم.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.