Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

متوقف شدن فعالیت شفاخانه ۶٠بستر ولادی نسایی فیض آباد به دلیل قطع حمایت سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خاطره ستایش یفتلی
دوشنبه ۱۸ سرطان ۱۴۰۳

شفاخانه ۶۰بستر ولادی نسایی فیض آباد در بدخشان به دلیل قطع حمایت سازمان جهانی بهداشت از یک هفته پیش تعطیل شده و ارائه خدمات به بیماران متوقف شده است.
شفاخانه‌ی ۶۰ بستر ولادی نسایی فیض‌آباد از بهر قطع حمایت سازمان جهانی بهداشت از فعالیت باز ماند.

یک منبع در شفاخانه‌ی ولایتی بدخشان  تایید کرد که این شفاخانه از یک هفته به اینسو به روی بیماران بسته است و هیچ نوع عرضه‌ی خدمات ندارد.

به نقل از منبع، ۷۳ کارمند این شفاخانه به شمول چهار متخصص و چندین پزشک کاملا وظایف خود را از دست داده‌اند و خانه‌نشین شدند.

با بسته شدن شفاخانه‌ی ۶۰ بستر ولادی نسایی، در حال حاضر تنها یک واحد دولتی ۳۰ بستر در تشکیلات شفاخانه‌ی ولایتی برای عرضه‌ی خدمات به مادران فعالیت می‌نماییداو گفت که روزانه حدود صد بیمار برای زایمان و درمان سایر بیماری‌های زنانه به این بخش مراجعه می‌کنند؛ اما آنان نمی‌توانند به گونه‌ی کامل به همه‌ی آنان رسیدگی نمایند.

این پزشک از مسوولان حکومت محلی بدخشان می‌خواهد که به مشکل پیش‌آمده رسیدگی نمایند و تلاش کنند که شفاخانه‌ی ۶۰ بستر دوباره فعال گردد.

پیش‌تر از این نیز سه تن از پزشکان متخصص که سابقه‌ی ده‌ها سال کار را دارند وظایف شان در شفاخانه دولتی را ترک کرده‌اند.

هاجره‌ ضیاء بهارستانی، وکیله کریم و زهر ازهر هاشمی پزشکانی اند که از وظایف خود استعفا داده‌اند.

اما امین‌الله طیب معا‌ون و سرپرست ولایت بدخشان در گفتگو با رسانه ها  میگوید  که این موضوع را با مقام‌های وزارت صحت مطرح می‌کند.

آقای طیب می‌گوید که بدخشان بدلیل جغرافیایی کلان‌ و دشوار‌گذر که دارد شاهد مرگ‌ومیر فراوان مادران است و برای دوباره فعال ساختن این شفاخانه تلاش جدی انجام می‌دهد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.