Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

هشدار معاون رییس جمهور آمریکا به اسرائیل درباره عملیات رفح ؛ با عواقبش روبرو می‌شوید.

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط:حامیه نادری
دوشنبه ۶ حمل ۱۴۰۳

کامالا هریس، معاون جو بایدن، رییس جمهور امریکا می‌گوید که حرکت اسراییل به‌سمت رفح فلسطین با هر نوع عملیات نظامی اشتباه است.

کامالا هریس در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای.بی.سی در پاسخ به اینکه آیا در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، تل آویو با عواقب آن روبرو می‌شود، گفت: ما در زمان مقتضی اقدامی انجام می‌دهیم. من چیزی را رد نمی‌کنم. ما در گفت‌وگوهای متعدد و از هر نظر به صراحت گفته‌ایم که هرگونه عملیات نظامی بزرگ در رفح یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

هرس روز یک‌شنبه، ۲۴ مارچ گفت که اگر اسراییل با وجود مخالفت ایالات متحده به حملات خود بر رفح ادامه دهد، واشنگتن در واکنش به این اقدام، ممکن است هر رویکردی را اتخاذ کند.

وی هشدار داد که واشنگتن از این تصمیم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

الجزیره به نقل از هریس گزارش داده است که در حال حاضر حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار بی‌جاشده فلسطینی در رفح به‌سر می‌برند.

معاون بایدن خاطرنشان کرد: من وضعیت نوار غزه را به‌دقت مطالعه کرده‌ام و براساس این مطالعات، اعلام می‌کنم که در حال حاضر جای دیگری در این منطقه وجود ندارد که رفتن فلسطینیان به آن‌جا امکان‌پذیر باشد.»

بربنیاد اطلاعات، این هشدار نشان می‌دهد که صبر بایدن در برابر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل و تصمیم‌های او در زمینه‌ حمله به رفح به پایان رسیده است.

بلافاصله پس از پخش مصاحبه هریس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل تکرار کرد که ارتش این رژیم در مسیر «پیروزی مطلق» بر حماس وارد رفح خواهد شد.

پیشتر امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو هشدار داده و گفته که انتقال اجباری فلسطینیان از رفح به مناطق دیگر «جنایت جنگی» است.

گفتنی است که چند روز پیش هم بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی بر رفح هشدار داده بود.

جرمی لارنس، سخنگوی ولکر ترک، کمیسار بخش حقوق بشر این سازمان روز جمعه، ۸ مارچ شرایط مردم در رفح، جایی‌که ۱.۵ میلیون تن در آن‌ پناه‌ گرفته‌اند را «اسفناک» توصیف کرده است.

او گفته است: «هرگونه حمله زمینی به رفح خسارات جانی زیادی به همراه خواهد داشت و «خطر جنایات وحشیانه» بیشتر را افزایش می‌دهد.»

او تاکید کرده است که نباید اجازه داده شود تا این حمله در جریان ماه رمضان انجام شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ارتش اسراییل می‌خواهد تا به هدف سرکوب حماس بر منطقه رفح حمله زمینی را آغاز کند.

در کنار مخالفت‌های جهانی، برخی از مخالفان دولت اسراییل به رهبری نتانیاهو هم با این اقدام ارتش مخالف هستند

نتانیاهو متعهد شده که از تخلیه غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه قبل از وقوع یک حمله اطمینان حاصل کند، اما هنوز جزئیات چنین طرح‌هایی را منتشر نکرده است.

مقام های آمریکایی در اوایل ماه جاری به پالیتیکو گفتند که بایدن در صورت ادامه حمله به رفح، برای ارسال کمک‌های نظامی آینده به رژیم اسراییل شروطی می‌گذارد.

اوایل ماه جاری میلادی همچنین بایدن عملیات اسرائیل در رفح را یک «خط قرمز» توصیف کرده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.