Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط:حامیه نادری
دوشنبه ۶ حمل ۱۴۰۳

رسانه های بین المللی اعلام کردند شمار کشتگان حمله تروریستی در مسکو به ۱۴۳ نفر رسیده است.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم حمل‌ ۱۴۰۳ خبر ساز شد.

آتش‌سوزی این محل بامداد جمعه مهار شد اما همچنان عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد. بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی، از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، بازداشت شده‌اند.

در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین و در حالی که با طرف مرتبط در آن کشور در تماس بود، متوقف شد. بنابر اطلاعات تکمیلی، چهار تروریست در این عملیات دستگیر شدند و در حال انتقال به مسکو هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه با حضور در تلویزیون دولتی این کشور حمله مرگبار روز جمعه را «اقدام تروریستی وحشیانه» خواند و یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین خطاب به مردم روسیه گفت: «امروز با شما در رابطه با اقدام خونین و وحشیانیه‌ای صحبت می‌کنم که چند‌ده انسان بی‌گناه و صلح‌طلب قربانی آن شدند. من ۲۴ مارس را روز عزای عمومی اعلام می‌کنم.»

درعین حال رهبران تعداد از کشورهای آسیایی، ایالات متحده امریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج طی بیانیه‌های مختلف حمله مسلحانه شامگاه جمعه ۲۲ مارس به یک سالن کنسرت در حومه مسکو را محکوم و تاکید داشتند که ما به مبارزه با ترور، دشمن مشترک بشریت ادامه می‌دهیم.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.