Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت صحت عامه کشور از افزایش شکل جدید ویروس کرونا درافغانستان خبرمیدهد…

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
دوشنبه ۶ جدی ۱۴۰۰

همزمان با افزایش شکل جدید ویروس کرونا در جهان، حکیم الکوزی می‌گوید که واکسین ساخته‌ی او می‌تواند از گسترش این ویروس جلوگیری کند.

عبدالحکیم الکوزی امروز دوشنبه( 6 جدی ) طی یک نشست خبری در کابل گفت: من در سال گذشته توانسته بودم که دارو ویرویس کرونا را بسازم که این دارو تا حدی توانسته بود مشکل مردم را رفع نماید اما حکومت گذشت مرا نگذاشت تا این دارو را درسراسر کشور توزیع نمایم.
آقای الکوزی افزود:ویروس جدید نوع امکرون در حال حاضر در سراسر کشور رو به گسترش است و من دارویی را بخاطر این ویروس ساخته ام که توان کاهش این ویروس کشنده را دارا است که این واکسین از ترکیبات گیاهان طبعیی ساخته شده و با خوردن 9‌قطره‌ی آن از مبتلا شدن به امراض همچون کرونا جلوگیری می‌کند.
و همچنان آقای الکوزی درباره نوع استفاده این دارو چنین گفت: که در کل 9 دوز است و باید در سه وقت بعد از غذا استفاده شود. مسوولان امارت باید همکاری کنند تا این دارو به ولایت ها نیز توزیع شود.

ودر اخیر از حکومت امارات اسلامی افغانستان خواستار همکاری شده و میگوید امارات اسلامی باید در عرصه تولید و توزیع این دارو مرا همکاری نمایند.
از سوی هم معین گل ثمکنی، رهبر حزب حق و عدالت از حکومت امارت اسلامی خواست تا دارویی که از سوی الکوزی ترتیب شده را ثبت و راجستر وزارت صحت ساخته و از آقای الکوزی حمایت نمایند.
ثمکنی تصریح کرد:جهان فعلا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکند و افغانستان برای چنین افراد نیازمند بوده زیرا دارویی که الکوزی ساخته نتیجه بخش بوده و استفاده کننده آن صحت یاب میگردند.
بیدار زازی، عضو پیشین مجلس نمایندگان و استفاده کننده‌ این دوا می‌گوید:که در شرایط کنونی ویروس کرونا دوباره دامنگیر جهان و به خصوص مردم افغانستان شده است و میگوید با استفاده از این دارو من دوباره خود را صحت یاب دیدم و از مردم افغانستان خواست تا از ادویه آقای الکوزی استفاده کرده و از آقای الکوزی حمایت نمایند.


این درحالی‌ست که نزدیک به دوسال پیش نیز ، همزمان با موج اول ویروس کرونا در کشور حکیم محمد الکوزی از اختراع واکسین‌اش خبر داده بود، اما حکومت وقت و مردم اختراع او را نادیده گرفتند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.