Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شورای علمای شیعه از حکومت امارات اسلامی  اعلام حمایت کرد….

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد ” نظری “
یکشنبه ۵جدی ۱۴۰۰

شماری از مسولین شورای علمای شیعه افغانستان بخاطری همبستگی ملی، حمایت شان را از امارت اسلامی افغانستان اعلام کردند.

عباس احسانی عضو مجمع علمای شیعه افغانستان، امروز یکشنبه(5 جدی) در یک همایشی در کابل گفت: حکومت جدید امارت اسلامی باید روی حکومت همه شمول توجه جدی نماید زیرا سیاست را نباید به قومی پرستی و تبعیض ترجیع دهند و به هیچ وجه این‌ نتیجه بخش نبوده و تنها راه نجات کشور و حدت ملی میگویند.

آقای احسانی در ادامه تصریح کرد که اکنون در کشور بحران جدی وجود دارد، باید حکومت جدید امارات اسلامی باید روی  ملت سازی و اعتماد سازی  را میان مردم و حکومت ایجاد کند. و گفته شده است که تحریم های سیاسی و اقتصادی از سوی امریکا بالای افغانستان وضع شده است و این بیانگر این است که امریکا جنگ اقتصادی را دوباره در افغانستان آغاز کرده است..
از سوی هم شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان گفته است :هر کشوری که بخواهد بالای کشور افغانستان به چشمان بد بینانه نگاه کنند. سرنوشت شان به امریکا مواجه خواهد شد حال افغانستان استقلالیت سیاسی خود را دارا است .
و گفته است که جهان تا حال افغانستان را به رسمیت نشناخته و این را جنگ جهانی دانسته است.
و همچنان بانک جهانی ۶’۹ میلیون پول ملت را منجمد ساخته و خواستار رهایی این پول از سوی بانک جهانی شده است.
آقای استانکزی اظهارداشت که مشکلات و چالش های فراوانی در کشور وجود دارد اما این مشکلات را ما به زودترین فرصت حل نمیشود زیرا حکومت امارات  اسلامی ۴۰ سال در کشور جنگیدند تا افغانستان از استعمال و اشغال کشور های بیگانه آزاد شده و استقلالیت سیاسی خود را داشته باشد…
و در اخیر از کشور های همسایه خواستار بازگشایی دوباره مرزهایشان روی مردم افغانستان شد تا مردم افغانستان بتوانند به این کشورها سفر نمایند.

این در حالی است که شورای علمای افغانستان همواره روی حکومت همه شمول تاکید داشته و از امارات اسلامی افغانستان خواسته اند تا در حکومت جدید که روی کار آمده است همه مردم افغانستان در این کشور سهم یکسان داشته باشند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.