Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

جشنواره جایزه برتر رسانه‌ای سال ۱۴۰۲ در کابل برگزار شد 

1 min read

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۷ حوت ۱۴۰۲

مسوولان در اتحادیه ژورنالیستان افغانستان در برنامه که تحت عنوان 《جشنواره جایزه برتر رسانه‌‌ای سال ۱۴۰۲》از سوی این اتحادیه به همکاری لپیس (lpis )برگزار شده بود می ‌گویند که رسانه‌ها در کشور به‌ سوی مسلکی شدن در حرکت اند. 

حجت‌الله مجددی، رییس اتحادیه ژورنالیستان افغانستان روز (دوشنبه، ۷ حوت) در جشنواره جایزه برتر رسانه‌ای سال ۱۴۰۲ گفت که همواره از سوی نظام‌ها یک نگاه منتقدانه نسبت به رسانه‌ها در کشور وجود داشته اما؛ در حال حاضر رسانه‌ها در افغانستان به‌سوی مسلکی شدن در حرکت اند.

 آقای مجددی افزود که جوایز به رسانه‌ها بر اساس معیارهای مسلکی خبرنگاری در نظر گرفته شده و در این جشنواره نزدیک به ۳۵۰ نفر از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای با ارسال نمونه‌های کاری شان از کابل و ولایت‌های کشور به رقابت پرداخته که از سوی داوران تمام نمونه‌های کاری ارسال شده را به سطح هر زون  بررسی کرده و بهترین های رسانه‌ای را در کابل و ولایات بر اساس معیار‌های از قبل تعیین شده انتخاب شدند. 
او بیان داشت که در این برنامه رقابتی ۲۱ تن از خبرنگاران و گویندگان از کابل و زون‌های هشت گانه کشور انتخاب شده که ۵ تن آنان زنان هستند.

در همین حال عبدالقیوم ویار، رییس کمیته مصوونیت خبرنگاران در این مراسم گفت که در دوونیم سال گذشته خبرنگاران بدون دلیل مشخص بازداشت شده و مورد لت‌وکوب قرار گرفته است.

 آقای ویار افزود که اگر دلیل بازداشت های خودسرانه خبرنگاران که هم مشخص باشد باید از طریق کمیسیون و وزارت اطلاعات و فرهنگ به مشکل خبرنگاران رسیده گی شود. 

از سوی هم نعیم‌الحق حقانی، رییس مرکز رسانه‌های حکومت در این مراسم گفت که پشتیبانی از رسانه‌ های آزاد کشور در اولویت کاری حکومت سرپرست قرار دارد. 
آقای حقانی افزود که قرار است کمیسیونی در آیند‌ه‌های نزدیک به‌منظور زمنیه‌سازی برگشت خبرنگاران به کشور، ایجاد شود تا خبرنگاران بیرون از کشور در افغانستان دعوت شود. 

لازم به ذکر است که اتحادیه ژورنالیستان افغانستان سال گذشته نیز با اندکی تفاوت این چنین یک برنامه را برگزار کرده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.