Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۱۳ تیم بزکشی از ۹ ولایت شمال و شمال شرق کشور در شهر مزارشریف به رقابت پرداختند

خبرگزاری پیگرد ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار حیدری
سه شنبه ۸ حوت ۱۴۰۲

دومین دور تورنمنت بزکشی چند جانبه‌ی ولایت بلخ با اشتراک ۱۳ تیم از ۹ ولایت زون شمال و شمال شرق در شهر مزارشریف برگزار شده است.

به گزارش خبرگزای پيگرد روز (سه‌شنبه، ۸حوت) غلام سرور جلال، رئیس فدراسيون ملی بزکشی، نیزه بازی و ورزش‌های محلی افغانستان در این تورنمنت گفت: دومین دور رقابت بزکشی ولایت بلخ با حمایت یکی از تاجران با اشتراک ۱۳ تیم از ۹ ولایت شمال و شمال شرق در شهر مزارشریف برگزار شده است.

وی افزود، یکی از اهداف شان در راه اندازی این رقابت‌ها شناسایی و گزینش چهره‌های برتر به تیم ملی بزکشی کشور و حضور در مسابقات بیرون مرزی است.

به گفته‌ی جلال قرار است در فرجامین روز این مسابقات برای ۳ تیم برنده از مقام اول تا سوم سه‌عراده موتر و ۱۲ رأس شتر اهدا شود و همچنان برای داور برتر این مسابقات نیز یک عراده موتر داده خواهد شد.

در همین حال، چان‌اندازانی که در این رقابت‌ها شرکت کرده اند، از راه اندازی این مسابقات ابراز خرسندی می‌کنند و برگزاری این بازی‌ها را برای بلند رفتن مهارت‌های شان موثر می‌دانند.

بزکشی یکی از بازی‌های ملی و پرطرفدار در افغانستان است که همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان این بازی‌ هيجان انگیز در ولایت‌های مختلف کشور برگزار می‌گردد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.