Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت صحت از ایجاد لابراتوارهای تضمین کیفیت برای نظارت از مواد وارداتی در سرحدات کشور خبر می‌دهد…

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد “نظری”
پنجشنبه ۲۵قوس ۱۴۰۰

مسوولان در این وزارت می‌گوید دواهای قاچافی غیر معیاری باعث شده است که امراض گونه‌گون در کشور افزایش یابد. آنان تاکید دارند امارت اسلامی در تلاش است تا سیستم صحی را در کشور معیاری بسازند.
عبدالباری عمرمعین عرضه و خدمات صحی امروز پنج شنبه(۲۵ قوس) در یک نشست خبری در کابل گفت : فعالیت‌های سکتور صحی در دو دهه‌ی گذشته چندان موثر نبوده است.و ما باید بخاطر تهیه کردن ضرورت های مارکیت صحی خویش از تولیدات داخلی کشور استفاده کنیم و باید به تولیدات داخلی خود اولویت بدهیم.
و کسانیکه که اگر در این مورد خیانت بکنند جدا از اینکه از فعالیت هایشان باز میماند در ضمن به  ارگان های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
و همچنان در اخیر روی چالش ها و مشکلات عمده‌ی  خدمات صحی کشور بحث نمود و سیستم صحی کشور  راغیر معماری خواند و خاطر نشان ساخت که ما بخاطری معیاری ساختن سیستم  صحی کشور لابراتوارهای را خواهیم ساخت.و کوشش ما همین است که در هر دروازه‌ی ورودی سرحد کشور لابراتورهای ایجاد کنیم به منظور تضمین کیفیت مواد وارداتی و یگانه
علت این همه غیر معیاری بودن سیستم صحت  را قاچاق میداند.
از سوی هم  میراجان قانع رییس سکتور خدمات دوایی میگوید، تمام دواهای که در ولایات  کشور توزیع می‌گردد در زوون های کشور لابراتوار شده  و بعدا بعد از پروسس از طرف مسولین لابراتوار  توزیع می‌گردد.
و ما به اساس قوانین صحی فعالیت های خویش را انجام میدهیم.

این در حالی است که با بلند رفتن قیمت دالر امریکایی در کشور قیمت مواد اولیه،مواد سوخت و قیمت ادویه جات در سراسر کشور افزایش یافته است و شهروندان کشور را به چالش بزرگی مواجه کرده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.