Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

از چهل‌و‌نهمین سالیاد مولانا عطاالله فیضانی با اشتراک شماری از علما و روحانیون در کابل گرامی‌داشت شد…

1 min read

خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۸ قوس ۱۴۰۰

28 قوس برابر است با چهلونهمین سالیاد مولانا محمد عطاالله فیضانی،شماری از شهروندان، علما و روحانیون از فعالیت‌های فرهنگی و اثرهای بجا مانده او به بحث وبررسی کردند.

نورالله کوثر عضو اکادمی علوم امروز یک شنبه(۲۷ قوس)در یک نشست خبری گفت: باتوجه به آثار و نوشته‌های عطاالله فیضانی می‌گویند که عدم تعاون کشورهای اسلامی و نبود عدالت در جامعه از عوامل مهم عقب‌ماندگی در آثار فیضانی خوانده شده است. 
از سوی هم احمد تمیم مدثر استاد دانشگاه گفت: آقای فیضانی عالم جید و مبلغ بزرگی بود که برای نخستین بار در سال 1330 در برابر ظلم واستعمار بیگانه‌گان صدا بلند کرده و در رابطه به توحید ومعرفی وروشنگری مسایل اسلامی اثرهای از خود بجا مانده است.

با این حال سیدمبین هاشمی استاد دانشگاه نیز گفت:
مولانا عطاالله فیضانی را یک تن از شخصیت های برجسته کشور در عرصه علوم یاد کرد و همچنان  آقای فیضانی هفت بار زندانی شد و در آخرین باری که او را حکومت وقت زندانی کرد، رابطه‌‌ی او با خانواده‌اش قطع شد و تا امروز خبری از او نیست.
هاشمی تصریح کرد: آقای فیضانی 51 اثر از خود بجا مانده‌است،که بیشتر اثرهایش مربوط به مسایل اسلامی، اصلاح جامعه و عدالت اجتماعی است.

همچنان  شماری از اشتراک‌کننده گان در این برنامه از فیضانی به عنوان نخستین فردی یاد کردند که در سال 1330 در برابر ظلم و استبداد صدای اصلاح‌طلبانه بلند کرده است.
به گفته‌ی اشتراک کننده گان، فیضانی در آثاری که از او باقی مانده، بیشتر به تعاون و اصلاح جامعه تاکید کرده است.
اشتراک کننده گان از او به عنوان فرد نه، بلکه به عنوان یک مکتب و نهاد اکادمیک یاد می‌کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.