Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

متقی به اوتنبایوا: نشست دوحه را زیرنظر داشتیم، نتیجه‌‌ای خاصی نداشت

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنج‌شنبه ۳ دلو ۱۴۰۲

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا  در دیدار با رزا اوتنبایوا، رییس‌دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که این وزارت نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در دوحه را زیرنظر داشت و متوجه شد که نتیجه‌ای خاصی نداشت.

بر اساس اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ حکومت سرپرست افغانستان، خانم اوتنبایوا در این دیدار که امروز انجام شده، در مورد نشست دوحه به متقی معلومات داده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ آمده است که خانم اوتنبایوا گفته است که در نشست دوحه نمایندگان کشورها بر ادامه‌ی تعامل با امارت اسلامی تأکید کرده‌اند.
این وزارت به نقل از رییس‌دفتر یوناما افزوده است که از نظر دبیرکل سازمان ملل متحد، تعیین نماینده‌ی ویژه برای افغانستان نباید اقدامی در جهت پیچیده‌شدن کار با مقام‌های امارت اسلامی پنداشته شود.
بر اساس اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ خانم اوتنبایوا گفته است که در صورت برگزاری‌ نشست‌های دیگر در دوحه، رایزنی‌های گسترده با امارت اسلامی صورت خواهد گرفت.
وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست گفته است که آقای متقی تأکید کرده است که برای اثربخشی نشست‌های آینده، رایزنی همه‌جانبه و به موقع در مورد همه‌ی موضوعات مهم است.
دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ی جاری به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد.
مقام‌های امارت اسلامی به‌دلیل عدم پذیرش شرایط شان از سوی سازمان ملل متحد در این نشست شرکت نکردند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.