Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بلخ: آغاز کار ترمیم خط‌ آهن حیرتان_مزارشریف

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار حیدری
چهارشنبه ۲ حوت ۱۴۰۲

کار ترمیم خط‌ آهن حیرتان_مزارشریف توسط یک شرکت ازبکستانی از سوی مقام‌های محلی بلخ افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری پیگرد امروز(چهارشنبه‌، ۲ حوت) کار ترمیم و بازسازی خط‌آهن حیرتان_مزارشریف به ارزش ۶ میلیون ۳۰۰ هزار دالر آمریکایی توسط یک شرکت ازبکستانی افتتاح شد.

سید محمد نعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره خط‌آهن افغانستان در مراسم قرارداد و آغاز کار ترمیم خط‌آهن حیرتان_مزارشریف گفت: “به اثر بی توجهی و نادانی برخی از افراد در گذشته بخش‌های از این خط‌ آهن تخریب و غارت شده است، اما خوش‌بختانه امروز ما شاهد افتتاح کار‌ترمیم این خط آهن هستیم.”

در همین حال، محمد شفیق محمودی، ریس اداره خط‌آهن بلخ هزینه ترمیم پروژه خط‌آهن حیرتان_مزارشریف را ۶ میلیون ۳۰۰ هزار دالر آمریکایی بیان کرده و گفته است که کار ترمیم این پروژه با یک شرکت ازبکستانی قرارداد شده است.

به گفته‌ی محمودی، با فعال شدن خط‌آهن حیرتان_مزارشریف روند انتقال کالا‌ها و امتعه‌ی تجارتی بهبود می‌یابد و اظهار داشت که این خط‌آهن از شهرک بندری حیرتان تا شهر مزارشریف ۷۵ کیلومتر طول دارد و کار ترمیم آن تا دو ماه به پایان می‌رسد.

از سوی هم، نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ ترمیم خط‌آهن حیرتان_مزارشریف را به نفع ملت افغانستان و کشور ازبکستان دانست و گفت که با ترمیم این خط‌آهن در روند انتقال کارهای تجارتی سهولت به وجود خواهد آمد.

گفتنیست که هزینه ترمیم این پروژه از سوی اداره خط‌آهن افغانستان تمویل و پرداخت می‌شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.