Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نهاد حقوق بشری: نبود شفافیت در دستور کار نشست دوحه سبب سردرگمی شده است

1 min read

خبرگزاری:افغانستان
نوشته شده توسط:خبرگزاری پیگرد
شنبه ۲۸ دلو ۱۴۰۲

انستیتوت جورج ‌تاون برای زنان، صلح و امنیت (GIWPS) می‌گوید که نبود شفافیت در دستور کار و اهداف نشست سازمان ملل متحد در دوحه، سبب سردرگمی شده است.

این انستیتوت ناوقت روز گذشته ۲۷ دلو با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نشست دوحه این نگرانی را به بار آورده که مبادا جامعه جهانی به عادی‌سازی روابط با حکومت سرپرست افغانستان  نزدیک‌تر شود و زنان و دختران افغان را پشت سر بگذارد.

به گفته این نهاد، ارزیابی فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه و بازرس مستقل دبیرکل سازمان ملل متحد توصیه می‌کند که جامعه جهانی اقدامات اعتمادسازی را انجام دهد، در زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه همکاری کند و گفت‌وگوهای جوانب درگیر و بین‌الافغانی را برای ادغام مجدد افغانستان به جامعه بین‌المللی تسهیل کند.
با این حال، این انستیتوت تاکید کرده است که پیش  از نشست دوم دوحه، تمام تعاملات با امارت اسلامی باید اصولی باشد، پای‌بندی به منشور سازمان ملل را در اولویت قرار دهد و احترام به حقوق زنان به‌شمول اولویت‌دهی به قطع‌نامه ۱۳۲۵ شورای امنیت را نشان دهد.

قرار است دومین نشست سازمان ملل متحد درباره افغانستان فردا و پس فردا برگزار شود و در این نشست در مورد چگونه‌گی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی به شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و ساختاریافته به‌ویژه از طریق در نظر گرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل در مورد افغانستان، بحث خواهد شد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.